برگزاری جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان کردستان

جلسه ستاد بزرگداشت سی و هشتمین سالروز هفته دفاع مقدس در استان کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ - 01September 2018

جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان کردستان برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کردستان، سردار «مراد حسنی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان صبح امروز در جلسه هماهنگی ویژه برنامه سی و هشتمین سالروز هفته دفاع مقدس که به ریاست معاون سیاسی امنیتی - استاندار کردستان و با مشارکت تمام ارگان‌های انتظامی در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از برکاتی است که عزت و سربلندی را برای ما رقم زدند و امروز در دنیا به برکت خون شهدا به عنوان یک کشور با اقتدار و قدرتمند و اثرگذار در دنیا مطرح هستیم.

وی گفت: ایستادگی روزافزون آزادی‌خواهان جهان ناشی از حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس است و ما امروز مسئولیت داریم آنچه را که در آن روزهای حساس و پرمخاطره گذشت با همه ظرفیت‌های موجود به جامعه و نسل‌های آینده منتقل کنیم.

این مسئول افزود: در هفته دفاع مقدس باید برنامه‌های درون‌سازمانی و نیز برون‌سازمانی را داشته باشیم و در مساله فضاسازی شهری همه دستگاه ها این امر را مدنظر قرار دهند.

حسینی با بیان اینکه دستگاه های مختلف استان برنامه‌های خاصی را برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی کرده‌اند، گفت: این هفته متعلق به همه است و باید همه قشرها در برنامه های آن دخیل باشند.

وی درباره نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: روز اول (31 شهریور ماه) به نام اقتدار، صلابت و نیروهای مسلح، روز دوم (اول مهر ماه) به نام نخبگان، سربازان و فخرآفرینان، روز سوم (دوم مهر ماه) به نام م دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی، روز چهارم (سوم مهر ماه) به نام انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبار سازی ، روز پنجم (چهارم مهر ماه) به نام اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف و آمادگی مردمی، روز ششم (پنجم مهر ماه) به نام پیشکسوتان، رزمندگان و عزیت مداران، روز هفتم (ششم مهر ماه) به نام ولایت مداری، زنان و خانواده و نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و روز هشتم (هفتم مهر ماه) به نام فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرینان و ولایت مداری نامگذاری شده است.

این مسئول تأکید کرد: از جمله مهمترین محورهای تبلیغی این هفته را می‌توان به غبارروبی مزار پاک و مطهر شهدای والامقام، بزرگداشت شهدای والامقام و ایثارگران سرافراز و تکریم خانواده‌های معزز آن‌ها، پرداختن به نقش اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری، تجلیل از پیشکوستان و حماسه‌سازان دوران 8 سال دفاع مقدس، بیداری اسلامی در جهت مقابله با نفوذ دشمن در دانشگاه‌ها، ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس و برپایی زنگ مقاومت در مدارس اشاره کرد.

31 شهریورماه آغاز جنگ تحمیلی توسط رژیم بعثی صدام علیه ایران اسلامی در سال 1359 است. از سی و یکم شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار