با همکاری ۴ وزارتخانه آغاز شد؛

طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی

اجرای طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی صبح امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در صنایع شهید توحیدی صنایع دریایی آغاز شد.
کد خبر: ۳۰۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ - 01September 2018

طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اجرای طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی صبح امروز در محل صنایع شهید توحیدی صنایع دریایی آغاز شد.

این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی و براساس مصوبات نهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی به ریاست معاون اول رییس جمهور در راستای جایگزینی شناور‌های استیجاری، سکو‌های نفتی شناور‌های مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، تولید تعدادی از شناور‌های مرتبط با وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی را در دستور کار قرار داده است.

بر اساس این طرح، بهینه سازی ناوگان حمل و نقل کالا و فرآورده‌های نفتی، نوسازی شناور‌های خدمات بندری و امداد و نجات سازمان بنادر و دریانوردی با شناور‌های ساخت داخل مطابق با سند راهبردی ۱۰ ساله صنعت دریایی اجرایی خواهد شد.

با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از خروج صد‌ها میلیون دلار ارز از کشور، اشتغال‌زایی پایدار، کاهش تهدیدات ناشی از خروج شناور‌های استیجاری خارجی در زمان تحریم، ارتقای توان تولید داخلی، توسعه فناوری‌های نوین دریایی و بومی‌سازی زنجیره تامین را در پی خواهد داشت.

اجرای این طرح به صورت همزمان در صنایع جنوب در بندر عباس، صنایع شمال در بندر انزلی و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در تهران، با همکاری چهار وزارتخانه صمت، راه و شهرسازی، نفت و دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از امروز آغاز شد.

در مراسم بهره‌برداری از این طرح، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، امیر رستگاری رییس سازمان صنایع دریایی کشور و امیر سرتیپ بنی‌طرفی رییس سازمان صنایع هوایی کشور حضور یافتند.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها