سردار عبداللهی خبر داد؛

افتتاح ۴۰ ابر پروژه قرارگاه سازندگی «خاتم‌الانبیاء» در سال جاری

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های روان غرب کشور خبر داد و گفت: در سال جاری ۴۰ ابر پروژه مربوط به این قرارگاه تکمیل و افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۳۰۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ - 01September 2018

افتتاح ۴۰ ابر پروژه قرارگاه سازندگی «خاتم الانبیاء»به گزارش دفاع پرس از بوشهر، سردار «عبادالله عبداللهی» فرمانده قرارگاه سازندگی «خاتم الانبیاء» امروز در آیین حمل سکوی فاز ۱۴ «پارس جنوبی» در «صدرای» بوشهر اظهار داشت: کارهای بسیار بزرگی را در ساخت سکوهای پارس جنوبی در شرکت صدرا شاهد بوده‌ایم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اشاره به اینکه در ساخت این سکوها شاهد تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستیم، ادامه داد: توان نیروهای ایرانی به خوبی در اجرای این پروژه تبلور یافته است و کار بزرگی را شاهد هستیم.

عبداللهی ادامه داد: ساخت سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی امروز تکمیل شده و اکنون شاهد بارگیری و انتقال این سکو به موقعیت خود در پارس جنوبی هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در ساخت پروژه‌های مختلف در صنایع نفت، گاز، سازه‌های درمانی و انواع پروژه‌های عمرانی خاطرنشان کرد: صنعت نفت و گاز در اولویت این قرارگاه قرار دارد.

عبداللهی با اشاره به ساخت ۱۰ سکوی پارس جنوبی در شرکت صدرای بوشهر، بیان کرد: در سال جاری ۴۰ ابر پروژه مربوط به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تکمیل و افتتاح می‌شود که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به صنعت نفت و گاز است.

وی با اشاره به اجرای پالایشگاه ستاره خلیج فارس در ۷۰۰ هکتار برای تولید بنزین از میعانات گازی، تصریح کرد: در فاز اول و دوم این پالایشگاه روزانه از ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی ۲۸ میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء خاطرنشان کرد: فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس نیز تا سه ماه آینده افتتاح می‌شود که میزان تولید بنزین آن به روزانه ۴۰ میلیون لیتر خواهد رسید. ۷۰ درصد از میعانات گازی به بنزین و مابقی آن به شش محصول دیگر تبدیل می‌شود.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های روان در غرب کشور گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء کارهای مهمی در زمینه جمع‌آوری آب‌های روان در غرب دارد و با اجرای این پروژه‌ها ۷.۳ میلیارد متر مکعب آب مهار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار