برگزاری اولین اجلاسیه شهدای مداح استان البرز

به مناسبت نزدیک شدن به ماه عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اجلاسیه استانی شهدای مداح همراه با مراسم تجلیل از پیرغلامان و مداحان پیشکسوت استان البرز به صورت همزمان برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹ - 02September 2018

اولین اجلاسیه شهدای مداح استان البرز برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرج، عصر امروز یکشنبه، اولین اجلاسیه شهدای مداح در استان البرز برگزار شد.

این همایش معنوی به مناسبت نزدیک شدن به ماه عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با مراسم تجلیل از پیرغلامان و خادمان و مداحان پیشکسوت استان البرز به صورت همزمان برگزار شد.

در این مراسم از خانواده های معظم شهدای مداح هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به طور شایسته ای تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

سردار «نادر ادیبی» رییس ستاد مرکزی راهیان نور کل کشور به همراه مسئولان استانی و انتظامی از خانواده های گرانقدر شهدای مداح و پیرغلامان اهل بیت (ع) تقدیر کردند.

آیت الله «سید محمد مهدی میرباقری» نماینده مجلس خبرگان استان البرز، ضمن گرانقدر خواندن فرصت استفاده از ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: در روایات آمده است که اگر شما برای مصیبت حضرت امام حسین (ع) گریه کنید به طوری که اشک شما روی صورتتان جاری شود، تمام گناهانتان پاک خواهد شد.

وی گفت: خاصیت گریه بر امام حسین (ع) فراوان است. این گریه قلب انسان را تطهیر و پاک می کند. انسانی که خارج از حلقه ولایت و حب اهل بیت (ع) باشد، اگرچه ظاهرا زنده است، ولی مرده ای بیش نیست. اما اگر کسی محبت اهل بیت (ع) در قلبش لانه  کرده باشد، حتی اگر بمیرد، به قول قرآن کریم زنده است.

آیت الله میرباقری با بیان این که گریه ی امروز ما سبب زنده شدن قلبمان در روزی است که همه قلب ها مرده اند، گفت: این زنده بودن از خاصیت های محبت به اهل بیت (ع) و حضرت امام حسین (ع) است. انسانی که از امام خود جدا شود، ابتدا درگیر جهالت شده و سپس گم خواهد شد.

وی در ادامه افزود: واقعه عظیم عاشورا مانند سکه ای است که دو رو دارد. یک روی آن مصیبت و گریه است و یک سمت دیگر آن آرامش و زیبایی است. بزرگ ترین اجری که کسی می تواند در زندگی اش به آن برسد، غصه و گریه بر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. طبق فرمایش امامان معصوم (ع) مداحانی که باعث گریه مردم بر مصیبت عاشورا می شوند اهل بهشت خواهند بود.

آیت الله میرباقری با اشاره به این که باید تلاش کرد تا به واقعه عظیم عاشورا مانند یک واقعه تاریخی نگاه نشود، اظهار داشت: وظیفه مداحان این است که قلب ها را به سمت سیدالشهدا (ع) بکشانند تا برای مردم درک مصیبت آن حضرت میسر شود. این همان مسیری است که در زیارت عاشورا به آن اشاره شده است.

وی در پایان افزود: واقعه عاشورا نمایانگر جبهه حق و باطل در طول تاریخ است. شهدای ما نیز آنچه را که به دست آوردند حاصل شناخت این فرهنگ، شناخت حضرت و گریه بر مصائب اهل بیت (ع) بوده است. خانواده های شهدا نیز بدانند که بالاترین مزد آنچه که از آن گذشت کرده اند، شناخت حضرت و توان گریه بر مصائب آن حضرت خواهد بود.

در پایان مداحان اهل بیت (ع) به مداحی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند و شاعران از اشعار حماسی و پرشور خود در وصف قیام بزرگ عاشورا قرائت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها