مدیر حوزه‌های علمیه کشور خبر داد؛

تدوین سند جامع پنج ساله حوزه‌های علمیه کشور

آیت‌الله «علیرضا اعرافی» با اشاره به طراحی ۲۰ برنامه برای حوزه‌های علمیه، گفت: سند جامع پنج ساله حوزه علمیه نیز در دست تهیه است.
کد خبر: ۳۰۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹ - 03September 2018

تدوین سند جامع پنج ساله حوزه های علمیه کشوربه گزارش دفاع پرس از ساری، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در مراسم افتتاحیه حوزه‌های علمیه استان مازندران که در آمل برگزار شد، با عنوان این‌که نام آمل با مفاخر حوزه‌های علمی و دینی گره خورده است، اظهار داشت: حوزه‌ای که تلاش نکند، نمی‌تواند به پیشرفت دست یابد.

وی نسبت به تقویت بنیه علمی طلاب تأکید کرد و افزود: طلاب باید ساعت‌ها به درس و کتاب دل دهند و از محضر استادان بزرگ کسب علم کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با عنوان این‌که هوا‌های شیطانی ما را گمراه خواهند کرد، تصریح کرد: انسان باید مقابل موج درونی و بیرونی ایستادگی و مقاومت کند.

وی با تأکید بر این‌که نباید تعصب بی جا به هویت تاریخی حوزه‌های علمیه داشته باشیم، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه نجات‌بخش جامعه بوده و برای شیعه به عنوان مسیر هدایت محسوب می‌شوند.

آیت‌الله اعرافی از اسلام به‌عنوان دین عقلانیت یاد کرد و گفت: کالای معرفت حوزه را با چیز دیگری معامله نکنیم و هویت حوزه را پاس داریم.

وی نسبت به حل اشکالات موجود در درون، تأکید کرد و گفت: حوزه نیازمند تفکر عقلی عظیم است و تفکر کلامی نیز باید راهنمای بشریت امروزی باشد.

این مسئول با اظهار این‌که حوزه‌های علمیه باید به شبهات دینی پاسخ دهند و پاسخگوی نیاز‌ها باشند، تصریح کرد: باید پاسخگوی نیاز‌های جدید جامعه باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با عنوان این‌که نگاه مدیریتی حوزه‌ها بر این است تا شاهد رشد کیفی باشیم، افزود: حوزه با اتکا بر مرجعیت و هدایت امام و رهبری، درصدد تکمیل طرح‌ها و برنامه‌های خود است.

وی با اشاره به طراحی ۲۰ برنامه برای حوزه‌های علمیه اظهار داشت: همچنین سند جامع پنج ساله حوزه علمیه نیز در دست تهیه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار