مسئول بسیج سازندگی سپاه «کربلا» مازندران:

رزمایش خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در مازندران برگزار می‌شود/ فعالیت ۷۵۰ گروه جهادی در استان

«غلامرضا شریعتی» از اجرای رزمایش خدمت رسانی گروه‌های جهادی با عنوان «اقتدار عاشورایی بسیجیان» به مدت ۲۰ روز در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۰۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ - 04September 2018

رزمایش خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در مازندران برگزار می‌شود/ فعالیت ۷۵۰ گروه جهادی استانی برای رفع گرفتاری مردمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «غلامرضا شریعتی» مسئول بسیج سازندگی سپاه «کربلا» مازندران، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری، از اجرای رزمایش خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی با عنوان «اقتدار عاشورایی بسیجیان» خبر داد و اظهار داشت: این رزمایش در ۲ بخش رزمی و نهضت خدمت‌رسانی به مردم در شهر‌های استان برگزار می‌شود.

وی محرومیت‌زدایی و خدمت بی‌منت به مردم را از وظایف اساسی این سازمان عنوان کرد و گفت: سازمان بسیج سازندگی حلقه وصلی بین مردم و حاکمیت نظام است.

این مسئول اقدامات محرومیت‌زدایی را در ۲ بخش خصوصی و عمومی اعلام کرد و افزود: رسیدگی به محرومین، کمک به درمان و تهیه سبد کالا، از جمله اقدامات بخش خصوصی محسوب می‌شود.

شریعتی خدمات‌رسانی در بخش عمومی را شامل محرومیت‌زدایی در حوزه زیرساختی مثل آب آشامیدنی، آب کشاورزی و کمک‌رسانی به سایر بخش‌های نیازمند اعلام کرد و گفت: در این حوزه نقاط محروم در زمینه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و... مورد خدمات‌رسانی قرار می‌گیرند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان مازندران، از چهار منبع حمایتی برای رفع محرومیت‌زدایی در استان نام برد و گفت: توان گروه‌های جهادی استان، حمایت‌های سپاه، مجمع خیرین محرومیت‌زدایی سپاه و تأمین اعتبارات حمایتی و اجرایی دستگاه‌های استان، از جمله این حمایت‌ها است.

وی از فعالیت ۷۵۰ گروه جهادی منسجم برای رفع گرفتاری مردم در استان مازندران خبر داد و افزود: همچنین برای شتاب‌بخشی به این حوزه، با هماهنگی‌های خوبی که با ادارات داریم، توانستیم برای رفع محرومیت، ستادی را به ریاست استاندار تشکیل دهیم که کار‌ها از طریق این ستاد پیگیری خواهد شد.

شریعتی با اظهار این‌که سپاه استان مازندران از ۹ الی ۲۹ شهریورماه به مدت ۲۰ روز وارد یک فضای کاری در حوزه محرومیت‌زدایی و نهضت خدمت‌رسانی شده است، گفت: در این راستا حداقل ۴۵۰ گروه جهادی در این بازه زمانی به اجرای رزمایش در سراسر استان می‌پردازند.

این مسئول از ساخت ۹۰ واحد مسکونی برای نیازمندان در این مدت خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این واحد‌های مسکونی با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این رزمایش آغاز و در هفته بسیج به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: رفع محرومیت در ۱۰ محله آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار در شهرستان‌های «نکا»، «میاندورود»، «ساری»، «قائمشهر»، «بابل»، «آمل»، «فریدونکنار» و «نور» با اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی نظیر مسکن از جمله برنامه‌ها است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه «کربلا» مازندران افزود: در این شهرستان‌ها بنا بر اولویت شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها، اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی شامل بهسازی مدارس، مساجد و معابر با اعتبار ۴ میلیارد تومان صورت می‌گیرد.

شریعتی گفت: همچنین با هماهنگی‌های لازم که با دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفت، ۵۰ گروه پزشکی هم در این رزمایش در گروه‌های مختلف در محلات حاشیه شهر‌ها حضور پیدا کرده و به خدمات درمانی مشغول می‌شوند.

وی با بیان این‌که از سال ۹۶ تاکنون توانستیم نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان با همکاری مردم گره از مشکلات محرومان باز کنیم، اضافه کرد: همچنین از تیرماه سال‌ جاری با در نظر گرفتن اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در حوزه محرومیت‌زدایی فعالیت را آغاز کردیم.

این مسئول از اجرای چهار پروژه آب‌رسانی در شهر‌های «بابل»، «بهشهر» و «میاندورود» خبر داد و گفت: اجرای این پروژه‌ها با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) صورت خواهد گرفت.

شریعتی به تأمین جهیزیه زوج‌های نیازمند با اعتبار ۶۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: در بخش مسکن محرومین امسال بنا داریم که ۷۴۶ واحد مسکونی را احداث کنیم که فعالیت این پروژه در این رزمایش با ساخت ۹۰ واحد مسکونی آغاز می‌شود و در خرداد ۹۸ تحویل خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان مازندران ادامه داد: این آمادگی و توان را داریم که اگر مردم، مسئولان و خیرین مشارکت کنند، تمامی پروژه‌های مسکن محرومان را بعد از سه سال تحویل جامعه هدف بدهیم.

این مسئول در پایان گفت: با هدف حمایت از کالای ایرانی و ایجاد بازار صادراتی در استان، نمایشگاهی از ۳ تا ۶ مهرماه در نمایشگاه بین المللی نیاوران (آسایشگاه جانبازان) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار