ضرغامی:

مرکز سایبری سعودی‌ها اغتشاشات دی‌ ماه را هدایت می‌کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:۷۰ درصد هدایت اغتشاشات دی‌ماه ۹۶ ناشی از هدایت ضد انقلاب توسط مرکز سایبری سعودی‌ها در فضای مجازی بود.
کد خبر: ۳۰۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ - 04September 2018

۷۰درصد هدایت اغتشاشات ۹۶ از طریق مرکز سایبری سعودی‌ها انجام می‌شد/ پخش بیانات رهبری از صداوسیما با نظر معظم لهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، عزت الله ضرغامی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در نشست ملی «قدرت نرم و ایران فردا» که توسط بسیج اساتید در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: مسؤولان کشور که در بخش‌های مختلف مسؤولیت دارند، اغلب تحصیل کرده دانشگاه‌های خارج از کشور هستند و الان تصمیم‌هایی که اتخاذ می‌کنند برگرفته از آموخته‌هایی است که توسط اساتید آن دانشگاه‌ها ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه اساتید می‌توانند با نوع آموزش‌هایی که ارائه می‌دهند، در موفقیت یا عدم موفقیت آینده دانشجویان تاثیر زیادی دارند، افزود: امسال که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم باید این انقلاب را آسیب‌شناسی کنیم؛ زیرا آسیب‌های زیادی داریم؛ به عبارت دیگر در رویه‌ها مشکلات زیادی داریم که برای رفع این مشکلات و آسیب‌شناسی آن‌ها اساتید بسیجی باید نقش‌آفرینی کنند.

ضرغامی ادامه داد: آن‌هایی که فکر می‌کنند ما با ارسال اسلحه به کشور‌های منطقه در حل مشکلات آن‌ها کمک می‌کنیم باید بدانند که هرچند از فروش اسلحه ترسی نداریم؛ اما آنچه به از ایران صادر می‌شود اسلحه نیست، بلکه قدرت نرم جمهوری اسلامی است.

وی سپس درباره تصمیم‌گیری مستقل اساتید بسیجی در موضع گیری‌های مختلف، عنوان کرد: ممکن است فردی شب و روز هم با مقام معظم رهبری نشست و برخاست داشته باشد و در مورد موضوعی اظهارنظر کند؛ اما این اظهار نظر به معنای نظرات رهبری نیست؛ لذا اساتید بسیجی باید برای تصمیم‌گیری در موضوعات مختلف استقلال رای داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت: امروز همان‌گونه که مقام معظم رهبری اشاره کردند، جنگ سخت برای ایران بوجود نمی‌آید؛ اما امروز با جنگی سخت‌تر از جنگ سرد مواجه هستیم.

وی با اشاره به تاسیس مرکز سایبری عربستان توسط رئیس جمهور آمریکا، تصریح کرد: مرکز سایبری سعودی‌ها به نظر من پایگاه نظامی آمریکایی‌هاست؛ زیرا آن‌ها فعالیت‌هایشان در راستای اهداف آمریکا قرار دارد به عنوان مثال در حوادث دی ۹۶ هرچند بخشی از این اعتراضات ناشی از اعتراضات اقتصادی مردم بود؛ اما آن بخشی که باعث شد اغتشاشات شکل بگیرد ناشی از فعالیت مراکزی مانند مرکز سایبری سعودی‌ها بود به نحوی که عنوان می‌شود ۷۰ درصد هدایت ضد انقلاب در اغتشاشات سال گذشته، ناشی از فعالیت مرکز یاد شده بود.

ضرغامی همچنین به اهمیت هدایت افکار عمومی اشاره کرد و گفت: هدایت افکار عمومی موضوعی است که نباید از آن غافل شد به عنوان مثال چندی پیش یک بازیگر و رقاصه‌ای ۱۶-۱۷ ساله‌ای که در فضای مجازی فعالیت می‌کرد، باعث شد بسیاری از افراد جامعه نسبت به آن واکنش نشان دهند.

وی در خصوص آنچه عنوان می‌شود پخش بیانات مقام معظم رهبری از صداوسیما سانسور می‌شود، بیان داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری برای پخش از صداوسیما ابتدا به استحضار ایشان می‌رسد؛ لذا آنچه از صداوسیما پخش می‌شود با نظر ایشان است، البته ممکن در نحوه و کمیت و کیفیت پخش به ایشان مشاوره‌هایی هم داده شود.

رئیس سابق سازمان صداوسیما تصریح کرد: در مورد سخنرانی اخیر ایشان در جمع اعضای هیات دولت، چون بخشی از آن محرمانه بود قرار شد کلیت دیدار به صورت خبر پخش شود، اما وقتی خبر نتوانست نمایندگی از کل فرمایشات ایشان باشد، مقرر شد مشروح سخنان با نظر مقام معظم رهبری پخش شود.

انتهای پیام/۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار