ادامه اعتراضات یمنی‌ها در مناطق تحت کنترل نیروهای وابسته به سعودی

استان حضرموت یمن در شرق این کشور برای دومین روز متوالی شاهد اعتراضات یمنی‌ها علیه وضعیت بد اقتصادی، گرانی و کمبود موادغذایی بود.
کد خبر: ۳۰۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷ - 04September 2018

ادامه اعتراضات یمنی‌ها در مناطق تحت کنترل نیروهای وابسته به سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از آناتولی، شهروندان یمنی در استان حضرموت در شرق یمن برای دومین روز متوالی با حضور در خیابان‌ها به وضعیت بد اقتصادی و کمبود موادغذایی در نتیجه گرانی و سقوط ارزش پول ملی یمن اعتراض کردند.

منطقه حضرموت در شرق یمن تحت کنترل نیروهای وابسته به عربستان سعودی قرار دارد و جنگ علیه یمن به بحرانی شدن اوضاع این منطقه به مانند دیگر مناطق این کشور شده است.

معترضان با شعارهایی علیه فرماندهان محلی مورد حمایت عربستان اعلام کردند که فقر اقتصادی زندگی روزانه آنان را فلج کرده است.

طی چند روز گذشته اعتراضات یمنی‌ها در مناطق تحت کنترل نیروهای وابسته به عربستان سعودی ادامه داشته و شهرهای تعز، لحج و ضالع نیز شاهد اعتراضات گسترده علیه وضعیت معیشتی و ادامه جنگ بوده‌اند.

جنگ عربستان علیه یمن که از فروردین ماه ۱۳۹۴ تا کنون ادامه دارد، به نابودی بسیاری از زیرساخت‌های این کشور منجر شده و بحران انسانی علاوه بر مناطق تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، حال در دیگر مناطق تحت کنترل نیروهای وابسته به عربستان و امارات نیز در حال گسترش است.

سازمان ملل متحد بحران انسانی یمن را فاجعه‌بارترین بحران انسانی معاصر عنوان کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار