به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا در حاشیه دیدار مردمی در مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه ۱۹۷ در تمامی استانها راهاندازی شده است تا مردم بتوانند انتقادها، پیشنهادها و مواردی را که حقی از آنها ضایع شده است به ما منتقل کنند.
سردار اشتری با اشاره به برقراری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تماس با مرکز ۱۹۷ در سال گذشته افزود: تماسها با مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ افزایش ۱۰ درصدی داشته است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۰۰ هزار تماس مردمی، عملیاتی شده است، گفت: از مجموعه تماسهای دریافتی انتقاد به پلیس ۸/۵ درصد کاهش داشته است.
فرمانده ناجا اظهار داشت: با توجه به اینکه پلیس بیشترین ارتباط را با مردم دارد به دنبال شفافسازی ماموریتهای ناجا هستیم.
سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح عملکرد سامانه ۱۹۷ عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰۰ هزار تماس با سامانه نظارت همگانی ۱۹۷ گرفته شده است و پیشبینی میکنیم که تماسها نسبت به سال ۹۶ افزایش داشته باشد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیشترین شکایت از کدام یک از پلیسهای تخصصی بوده است، گفت: باتوجه به ارتباط مستقیم نیروی انتظامی با مردم، بیشترین شکایت از پلیسهایی شده که بیشتر با مردم در تماس هستند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ناجا برای پلیسهایی که بیشتر با مردم در ارتباط هستند، برنامه آموزشی، تقویت نیروی انسانی و تقویت تجهیزات را در نظر دارد.
فرمانده ناجا با بیان اینکه نمایندگان تمام پلیسها در سامانه ۱۹۷ حضور دارند، تصریح کرد: رسیدگی به شکایتهای مردمی با توجه به نوع شکایت در کمترین زمان رسیدگی میشود.
سردار اشتری در خصوص وضعیت معیشتی کارکنان ناجا افزود: با توجه به ماموریتهای ناجا، وضعیت کارکنان ناجا نسبت به دیگر سازمانها مناسب نیست؛ اما اینکه کارکنان ناجا به این دلیل ماموریتهای خود را به درستی انجام ندهند را نمیپذیریم.
وی همچنین در خصوص برخورد با صرافیهای غیر مجاز گفت: پلیس مطابق اعلام بانک مرکزی، با صرافیعای غیر مجاز برابر قانون برخورد میکند.
انتهای پیام/ 241