استاندار لرستان:

میزبانی از پیرغلامان حسینی مایه مباهات لرستان است

استاندار لرستان میزبانی از پیرغلامان حسینی را مایه مباهات این استان برشمرد.
کد خبر: ۳۰۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ - 05September 2018

مبارزه در طول تاریخ ادامه داشت تا امام حسین و یارانش پیروز میدان شدندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «سید موسی خادمی» استاندار لرستان امروز در شانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در حسینیه ثارالله خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: امروز 24 ذی الحجه است و اولین مقطع تاریخی سال های اواخر عمر پیامبر (ص) است.

وی در ادامه به سال دهم هجری که در این روز حداقل سه جریان و رخداد مهم به وقوع پیوست اشاره کرد و افزود: این رویدادها همگی مربوط به سرنوشت انسان ها یعنی امامت است. پیامبر با یقین و حقانیت اسلام را پذیرفت و عزیزترین کسان خود را وارد صحنه کرد تا این حقانیت را نشان دهد و این ارزش ها را به آیندگان منتقل کند.

خادمی با بیان اینکه این افراد الگوی تمام بشریت هستند، ابراز داشت: دشمن با دیدن نزدیک‌ترین افراد پیامبر (ص) به مصالحه روی آورد.

استاندار لرستان به آیه شریفه تطهیر اشاره کرد و گفت: کسی که در حال رکوع زکات می دهد ولی الله است و اراده خداوند بر این بود که اهل بیت (ع) را از پلیدی دور کند و آنچنان که شایسته است آنها را به دنیا بشناساند، نزول آیه شریفه 55 که آیه ولایت است تاکید خداوند بر امامت علی (ع) پس از رحلت پیامبر (ص) است.

وی با اشاره به مقطع دیگری از 24 ذی الحجه سال 60 هجری ابراز داشت: در جامعه نبوی اتفاقات بزرگی رخ داده است که به عنوان مثال امام علی (ع) را با شمشیر به شهادت می رسانند و در مقطعی دیگر عرصه را بر حسین (ع) تنگ می‌کند و این در حالی است که او اهل سازش با ظلم نبود.

خادمی به ناامنی مکه و مدینه برای فرزندان امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: او به این نتیجه رسید که اصلاح امت جدش تنها از امر به معروف و نهی از منکر ممکن است.

این مسئول افزود: امام حسین (ع) با علم به پیمان شکنی کوفیان برای پاسخ به تاریخ به سمت کوفه می رود این در حالی بود که خبر شهادت سفیر خود را شنیده و بد عهدی کوفیان علنی شده است، اما او راه را ادامه می دهد و در روز عاشورا با تمامی عزیزان و فرزندان و یاران خود در کربلا به میدان می آید.

استاندار لرستان با اشاره به واقعه عاشورا بیان داشت: همزمان با واقعه عاشورا فریاد «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» در گوش تاریخ می‌پیچید و این مبارزه در طول تاریخ ادامه داشت تا امام حسین (ع) و یارانش پیروز میدان شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران اسلامی به رهبری امام خمینی صاحب نظام جمهوری اسلامی شد، عنوان کرد: امام و یارانش توان خود را برای ترویج مکتب اهل بیت (ع) و بیان مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش و از بین بردن یزدیان به کار گرفتند.

خادمی گفت: امروز 24 ذی الحجه دیگری است که استان لرستان مفتخر است با میزبانی از مداحان، کانون توجه شیعیان شده است.

این مسئول با بیان اینکه لرستان از مطرح‌ترین استان‌ها در عشق ورزی و محبت به اهل بیت (ع) است، افزود: میزبانی پیرغلامان مایه مباهات مردم استان لرستان است و این اجلاس مجالی برای ما فراهم کرده که از یاران حسینی که در زمان جنگ تحمیلی به میدان رفتند و اکنون مدافعان حرم نیز به سید و آقای خود اقتدا کردند تا دشمن را شکست دهند، میزبانی کنیم.

استاندار لرستان گفت: این اجلاس در دیار لرستان این فرصت را فراهم ساخت که از پدید آوردندگان حسینی تجلیل داشته باشیم و آیین زیبای عزاداری استان را یاد آور شویم که چگونه زن و مرد، کوچک و بزرگ به امام حسین (ع) عرض ارادت می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها