واشنگتن پست مدعی شد؛

جنگ پنهان «اسرائیل» علیه ایران در حال گسترش است

یک روزنامه آمریکایی نوشت: اسرائیل کاملا درگیر نبرد با سوریه است؛ اما معلوم نیست که بتواند به اهداف خود در آنجا دست یابد؛ از این رو در حال گسترش جنگ علیه [نیروهای مستشاری] ایران است.
کد خبر: ۳۰۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ - 09September 2018

جنگ پنهان اسرائیل علیه ایران در حال گسترش استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، واشنگتن‌پست در جدیدترین گزارش خود نوشت: امروزه کاملا معلوم است که رژیم صهیونیستی درگیر جنگی پنهان علیه ایران در سوریه است. جنگ عمدتا توسط نیروی هوایی این رژیم و با همکاری سازمان اطلاعاتی آن به منظور تهیه اطلاعات مربوط به اهداف مورد نظر  صورت می‌گیرد. شواهدی در دست است که نشان می‌دهد، حملات انهدامی اسرائیل هدفمند است. هدف از این عملیات، همان‌طور که به وضوح توسط مقامات ارشد رژیم صهیونیستی مانند بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و آویگدور لیبرمن وزیر دفاع این رژیم بیان شده است، خروج کامل نیرو‌های ایران و متحدان آن‌ها از سوریه است. این هدف با توجه به استراتژی دولت سوریه، بعید به نظر می‌رسد که محقق شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: اسرائیل هر از گاهی به مواضع دولت سوریه و حزب‌ الله حمله می‌کند. کاهش قریب‌الوقوع شورشیان سوری، وضعیت را تغییر داده است؛ تا زمانی که شورشیان در سوریه حضور داشته باشند، اسرائیل به عنوان یک بازیگر حاشیه‌ای راضی خواهد بود. اسرائیل غالبا با شورشیان منطقه «قونیترا» رابطه برقرار کرده است تا اطمینان حاصل کند که جنگ به مرز‌های بلندی‌های جولان کشیده نخواهد شد. علاوه بر این، اسرائیل تمایل دارد تا دولت بشار اسد با شورشیان درگیر باشند.

واشنگتن پست گزارش داد: دولت سوریه با همکاری متحدان خود شورشیان را در سال جاری شکست داد.

این روزنامه مدعی شد: رژیم صهیونیستی در دراز مدت نمی‌تواند مانع از ادغام زیرساخت‌های مستقل نظامی سپاه پاسداران ایران در سوریه، پایگاه‌های موجود در عراق و لبنان شود. ردیابی مشخصات این ساخت‌ها مشکل است. بزرگترین درگیری‌ها در 10 ماه می (20 اردیبهشت) اتفاق افتاده است. بدین ترتیب که در پاسخ به پرتاب موشک‌های گراد 20 و فجر 5 به مواضع اسرائیلی‌ها در بلند‌های جولان، اسرائیل عملیات گسترده هوایی را علیه ایران انجام داد که بر طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، در این عملیات، 28 هواپیما حضور داشت و 70 موشک شلیک شد.

واشنگتن پست گزارش داد: نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، روز 29 آگوست (7 شهریور) در شهر دیمونا واقع در جنوب اسرائیل، به خبرنگاران گفت که این عملیات هنوز خاتمه نیافته است و نیرو‌های اسرائیلی با استقامت و عزم راسخ علیه تلاش‌های ایران جهت استقرار و سیستم پیشرفته تسلیحاتی مقابله می‌کنند. این تصمیم اسرائیل به نظر می‌رسد به دلیل انفجار‌های که آخر هفته در فرودگاه نظامی «مزحه» در نزدیکی دمشق رخ داد بوده، است. این حمله را «المیادین» و ناظران حقوق بشر طرفدار شورشیان سوری، به اسرائیل نسبت دادند؛ اما این موضوع مسکوت ماند و تلویزیون دولتی سوریه و خبرگزاری «سانا» منکر حمله اسرائیل شدند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار