سردار زاده کمند در گفت و گو با دفاع پرس:

دستگیری 40 نفر از مجرمین متواری ظرف یک سال و نیم گذشته/ کشور کانادا در خصوص خاوری رفتار سیاسی دارد

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی از دستگیری 40 نفر از مجرمین متواری که به روش های مختلف از کشور خارج شده بودند خبر داد و گفت: این تعداد از دستگیری ها طی یکسال و نیم گذشته رخ داده است.
کد خبر: ۳۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹ - 11October 2014

دستگیری 40 نفر از مجرمین متواری ظرف یک سال و نیم گذشته/ کشور کانادا در خصوص خاوری رفتار سیاسی دارد

سردار"محمد جواد زاده کمند" جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در گفت و گو با خبرنگار انتظامی دفاع پرس در خصوص برنامه های نیروی انتظامی برای افزایش ضریب امنیت در کشور اظهار کرد: نیروی انتظامی در تدوین برنامه های خود به واقعیت های کشور توجه دارد و آنچه برای رساندن ناجا به سطح عالی  نیاز است منابع بالایی به آن اختصاص داده شود. بر همین اساس و با توجه به کمبودهای بودجه ای ما سطح هدف گذاری را باید طولانی تر کرده  وبا اولویت بندی به اهداف خود برسیم.

وی ادامه داد: با توجه به واقعیت هایی که در جامعه وجود دارد عقیده ما بر این است که با جذب منابع، زودتر به نیازهای خود می رسیم. با مدیریت جهادی و تلاش جهادی می توانیم خلاء های موجود را از بین ببریم.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در خصوص چگونگی رسیدگی به جرایم اقتصادی در ناجا اذعان کرد: جرایم اقتصادی توسط یک مجموعه تخصصی در پلیس آگاهی پیگیری می شود که بر اساس احکامی که مقامات قضایی صادر می کنند رسیدگی می شود و نهایتا مجدد رسیدگی آن را مراجع قضایی انجام می دهند.

سردار زاده کمند با اشاره به فعالیت های پلیس اینترپل در نیروی انتظامی گفت: مجرمینی که به هر شکلی به کشور های دیگر متواری می شوند یا به هر طریقی از دسترس ما خارج می شوند توسط پلیس اینترپل پیگیری می شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به ارتباط پلیس بین الملل ما با سازمان اینترپل که یک سازمان جهانی است، در اولین فرصتی که بر اساس احکامی که مراجع  قضایی ما صادر می کنند برای این افراد اعلان قرمز صادر می شود و هنگامی که برای یک فرد اعلان قرمز صادر شد تمام کشورهای جهان که عضو سازمان اینترپل هستند موظف به دستگیری فرد مورد نظر هستند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: اما متاسفانه برخی از کشورها یک مقدار برخود سیاسی با این افراد می کنند که البته ما در این زمینه گام های بسیار مهمی هم برداشته ایم و با هماهنگی های اینترپل بسیاری از افراد متواری را دستگیر و به کشور بازگردانیده ایم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به افراد دستگیر شده توسط  پلیس اینترپل ناجا گفت: نزدیک به 40 نفر از مجرمین متواری که به طرق مختلف به کشورهای دیگر پناهنده شده اند را در مدت یک سال و نیم گذشته دستگیر کرده ایم که  یا به کشور بازگردانده شده و یا در اختیار پلیس و مراجع قضایی کشورهای دیگر قرار گرفته اند تا با تکمیل اطلاعات این افراد به پلیس اینترپل ناجا تحویل داده شوند.

سردار زاده کمند با هشدار به مجرمینی که از کشور متواری می شوند گفت: من به تمام افرادی که به هرشکلی فکر می کنند به محض خارج شدن از کشور در امنیت خواهند بود باید بگویم که این تفکر امری واهی است و با پیگیری های پلیس اینترپل می توانیم آنها را به راحتی دستگیر کرده و تحویل مراجع قضایی دهیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در پایان گفت و گوی خود با دفاع پرس، در خصوص "خاوری" خاطر نشان کرد: متاسفانه برخورد های سیاسی در خصوص این فرد صورت می گیرد و در چند مورد اطلاعاتی که کشور کانادا نیاز داشت پلیس ما در اختیار این کشور قرار داد، حتی آدرس منزل ایشان را در اختیار پلیس کانادا قرار دادیم اما متاسفانه کمی برخوردها رنگ و شکل سیاسی داشت، اما قطعا با پیگیری های جدی پلیس اینترپل این فرد را می توان به کشور بازگرداند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها