برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان البرز

یادواره شهدای «جامعه پزشکی» و تجلیل از پیشکسوتان جهاد، مقاومت و دفاع مقدس استان البرز برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ - 10September 2018

برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و یادواره شهدای «دانشکده پزشکی» استان البرزبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرج، یادواره شهدای «جامعه پزشکی» و تجلیل از پیشکسوتان جهاد، مقاومت و دفاع مقدس استان البرز امروز با حضور اساتید، دانشجویان و پیشکسوتان دانشکده پزشکی استان البرز برگزار شد.

«درفشی» رئیس دانشکده پزشکی استان البرز در این مراسم با اشاره به اهمیت تشکیل و حراست از نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: در طول تاریخ حکومت های بسیاری تشکیل شده و از میان رفته‌اند. نظامی که ما ایجاد کردیم یک حکومت دینی و یک نظام ایدئولوژیک است.

وی افزود: در طول تاریخ کسانی که در کنار پیامبران بوده و آن‌ها را در زمانشان همراهی می‌کرده‌اند به طول خاص مورد توجه بوده‌اند و رفتار آن‌ها مانند مردم عوام جامعه بررسی نمی‌شود. آن‌هایی که به حکومت پیامبر خود خیانت کرده‌اند در قرآن و در طول تاریخ مورد لعن و نفرین واقع شده‌اند، زیرا خیانت به حکومت الهی در واقع خیانت به احکام خداوند است و در مقابل کسانی که با تحمل درد و رنج به پیامبر خود خدمت کرده‌اند در حقیقت خداوند را یاری کرده‌‌اند. به همین علت است که شهدای ما نیز دارای ارج و قرب فراوانی در نزد خداوند و در میان مردم هستند، زیرا با جانفشانی در راه خدا به ثبات حکومت اسلامی خدمت کرده اند.

در ادامه سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز گفت: تقدیر از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران وظیفه همیشگی ما است و نباید به این طور برنامه‌ها محدود شود. آن چه که امروز داریم همه مدیون خون شهدا و رشادت و ایثار یادگاران 8 سال دفاع مقدس است.

سردار «سید یوسف مولایی» فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز با اشاره به این که جنگ در ذات خود خشن و ناخواسته است و هیچ ملتی حاضر نیست که جوانان و سرمایه‌های خود را در این راه از دست بدهد، گفت: دفاع اجتناب‌ناپذیر است و پیامدهای ناگواری را در پی دارد، اما طبق فرمایش حضرت امام خمینی (ره) جنگ ما یک نعمت بود؛ زیرا آن چه که امروز از قدرت و عظمت داریم همه مرهون مجاهدت رزمندگان ما در طول 8 سال دفاع مقدس است.

مولایی افزود: مسئولان ما باید از جنگ عبرت بگیرند و قدر نعمت امنیت موجود را بدانند. آن چه که به دست آوردیم در سایه مجاهدت میلیون‌ها نفر از زنان و مردان غیور ما در طول این سال ها بوده و نمی‌توان به راحتی از آن گذشت.

وی با بیان اینکه دفاع هشت ساله ما گنج بی پایانی است که همیشه می‌توان از بخشی از آن بهره برد، گفت: اگر ما وارد جنگ نمی‌شدیم هرگز با دو مقوله نیاز و تحریم مواجه نمی شدیم و خلاقیت جوانان توانمند ما رشد نمی‌کرد. امروز به فضل الهی ما دارای پیشرفته‌ترین ابزارهای دفاعی و نظامی جهان هستیم که همه به دست جوانان این مرز و بوم طراحی و ساخته شده‌اند.

مولایی در پایان یادآور شد: یکی از بهترین خلاقیت‌های ما در زمان جنگ احداث بیمارستان‌های صحرایی در نزدیکی مناطق عملیاتی بود. به طوری که یک زنجیره کامل درمان در حاشیه منطقه نظامی بر روی مجروحان انجام می‌شد و سپس آن‌‌ها به بیمارستان‌های مجهزتر در کشور منتقل می‌شدند که این سرعت و تخصص سبب حفظ جان رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس بود.

در این مراسم پس از سخنرانی، پخش کلیپ‌‌های مربوط به بیمارستان‌های صحرایی دوران جنگ و سرودهای حماسی از پیشکسوتان عرصه پزشکی در دوران 8 سال دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار