حجت‌­الاسلام رئیسی:

جریان اربعین جبهه متحد مقاومت در مقابل مستکبرین را ایجاد کرده است

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر این‌که جریان اربعین جبهه متحد مقاومت در مقابل مستکبرین را ایجاد کرده است، گفت: دشمنان تلاش کردند تا بین ملت‌های مسلمان اختلاف‌افکنی کنند، به همین دلیل جریان داعش و القاعده را ایجاد کردند و تلاش کردند تا امپراطوری رسانه‌ای ایجاد کنند، اما موفق نشدند.
کد خبر: ۳۰۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹ - 10September 2018

جریان اربعین جبهه متحد مقاومت در مقابل مستکبرین را ایجاد کرده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، حجت‌­الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی، امروز (دوشنبه) در اجتماع پیشکسوتان جهاد و مقاومت و آیین تعویض پرچم گنبد حرم رضوی که در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که امام راحل فرمودند: «هر چه داریم از محرم و صفر است»، اظهار داشت: مستکبرین برای ایجاد تفرقه بسیار تلاش کردند، اما جلوه‌ای در عالم واقع شد که این جلوه تمام مستکبرین را به لرزه درآورد.

وی با تأکید بر این‌که جریان اربعین جبهه متحد مقاومت در مقابل مستکبرین را ایجاد کرده است، افزود: دشمنان تلاش کردند تا بین ملت‌های مسلمان اختلاف‌افکنی کنند، به همین دلیل جریان داعش و القاعده را ایجاد کردند و تلاش کردند تا امپراطوری رسانه‌ای ایجاد کنند، اما موفق نشدند. امروز هم می‌خواهند اربعین و این جلوه زیبایی که به نام حسین (ع) است را کمرنگ کنند و سعی می‌کنند بین ۲ ملتی که همدل و همراه هستند، اختلاف ایجاد کنند.

حجت‌­الاسلام رئیسی ادامه داد: تابلویی که عاشورا برای ما ترسیم کرده است، همه زیبایی­‌های زندگی در آن نقش دارد و حیات انسان با عاشورا به گونه‌­ای در آمیخته که قله آن عاشورا و پرچمش اربعین است.

وی با بیان این‌که عاشورا درسی برای بشریت است، اظهار داشت: پیام­‌های عاشورا برای انسان و دلدادگان به خدا، درسی برای چگونه زیستن و هدف از پیام­‌های عاشورا مقاومت و ایثار است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این‌که درس عاشورا درس دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است، افزود: حضرت حسین بن علی (ع) پیامش و سخنش و عاشورایش همواره در میان جامعه ما و همه جوامع، در قرون و اعصار زنده است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر این‌که دین باید در جامعه بشری اجرا شود، تصریح کرد: بنای حضرت سیدالشهداء (ع) اجرای دین و عمل به دین بود و امروز نیز تمام صف­‌کشی‌های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، برای این است که پرچم اجرای دین در این کشور به اهتزاز درآمده است.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی، مردم روزه می‌گرفتند و نماز می‌خوانند، اما آن‌گاه که مردم تصمیم گرفتند نظامی برای دین برپا و نفی مستکبرین کنند، صف‌آرایی‌­ها شروع شد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این‌که استکبار نمی‌‌خواهند پرچم حضرت سیدالشهداء (ع) برافراشته بماند، گفت: اگر قرار باشد سوگ بر حضرت اباعبدالله (ع) تنها اشک ریختن باشد، کسی با آن مخالفت ندارد، اما علت مخالفت این است که این اشک سبب قیام علیه مستکبرین و با منافع نامشروع آن‌ها ستیز شود.

وی تأکید کرد: این‌جا جنگ اراده‌­هاست و نبرد حق با باطل وجود دارد و وجود خواهد داشت، مهم این است که این نبرد را باور کنیم و خود را در جبهه حق بدانیم و ستیز با جبهه باطل را همواره مدنظر داشته باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: عاشورا باید بماند و هیچ‌گاه نباید از یاد برود؛ چرا که بهترین اوقات و بهترین زمان­‌ها متصل به کربلای حسین و زمینه‌ساز همه گشایش‌هاست.

وی ابراز داشت: عاشورا درس عبودیت، بندگی، وفاداری و دشمن‌شناسی، ایستادگی در راه هدف و مقابله با ظلم ستمگران است. عاشورا درس مساوات، عدالت، ایمان، توکل، رضا و تسلیم در برابر حق و نیز درس مواهب عالی انسانی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار