مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی تأکید کرد؛

ضرورت همکاری پیشکسوتان در معرفی سوژه‌های ناب دفاع مقدس/ «تحریف» و «فراموشی» آسیب‌هایی مهم در حوزه دفاع مقدس است

«مصطفی مشایخی» گفت: به منظور تولید آثار هنری فاخر و ارزشمند در حوزه فیلم، کتاب و... نیازمند همکاری پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت در راستای معرفی سوژه‌های ناب دوران دفاع مقدس هستیم.
کد خبر: ۳۰۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ - 11September 2018

همکاری پیشکسوتان استان مرکزی در معرفی سوژه های ناب دفاع مقدس/تقدیر از هشت پیشکسوت دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، در مراسم نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان، اظهار داشت: حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ۲ مسئولیتی است که بر دوش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و تمامی اهداف و برنامه‌ها بر محور این ۲ رسالت سنگین انجام می‌شود.

وی افزود: تحریف و فراموشی همواره ۲ آسیب مهم در حوزه دفاع مقدس است که اهمیت به این آسیب‌ها مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: هرچه که از سال‌های دفاع مقدس فاصله می‌گیریم، این ۲ آسیب می‌تواند خاطرات و حقایق دوران دفاع مقدس را تهدید کند.

مشایخی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در حوزه حفظ و نشر، گفت: خوشبختانه ما تا به امروز توانستیم با ۱۵۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس از اقشار مختلف مصاحبه بگیریم و خاطرات آن‌ها را در مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس ثبت کنیم که هر یک از آن‌ها تبدیل به فیلم، کتاب و یک اثر هنری می‌شود.

وی ادامه داد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی این آمادگی را دارد که خاطرات هر یک از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را ضبط و تبدیل به اثر هنری کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۲۰ هزار سند در مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی ثبت شده و ما توانستیم سه کتاب عکس ویژه اقشار مختلف در دوران دفاع مقدس را به چاپ برسانیم.

مشایخی با اشاره به همکاری ارتش در چاپ کتاب نقش ارتش استان مرکزی در دفاع مقدس، گفت: به دنبال این هستیم که کتاب عکس نقش ویژه ارتش استان مرکزی در دفاع مقدس را به چاپ برسانیم که از این رو نیازمند کمک دوستان ارتش هستیم تا تصاویر مورد نظر خود را در اختیار این مرکز بگذارند.

خاطرنشان می‌شود در این همایش ۱۴۰ نفر از پیشکوتان ارتش، وزارت دفاع، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی و هلال احمر دعوت شده بودند و برای هر یک از آن‌ها لوح تقدیر صادر شد و هشت نفر در پایان برنامه تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار