فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان:

بسیاری از مدافعان حرم «پیشکسوتان دفاع مقدس» بودند

امیر «تقی دریکوند» گفت: پیشکسوتان ما هر زمان مسئله‌ای ایجاد می‌شود، بلافاصله اعلام آمادگی می‌کنند و بیشتر نفراتی که در سوریه جنگیدند، همین پیشکسوتان بودند.
کد خبر: ۳۰۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ - 11September 2018

هرزمانی که مسئله ای برای کشور ایجاد می شود، پیشکسوتان، بلافاصله اعلام آمادگی می کنندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، امیر «تقی دریکوند» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان، در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان، خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس، اظهار داشت: در زمان حاضر احترام شما خیلی ویژه است و بایستی مورد احترام و تکریم باشید.

وی با اشاره به پیروزی رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس، گفت: ایران درحد یک ابرقدرت تعیین کننده است، به‌طوری‌که وقتی داعش به عراق حمله کرد، ظرف کمتر از ۲۴ ساعت «موصل» را گرفت و بلافاصله به سمت شمال غرب و غرب به مرز‌های ما نزدیک شد، ایران پیام داد که اگر به ۴۰ کیلومتری مرز‌های جمهوری اسلامی وارد شوند ما نیز وارد عمل خواهیم شد.

دریکوند افزود: نیرو‌های داعش با وجودی که تا گلوگاه آمدند، پیش‌روی نکردند، تیپ‌ها و لشکر‌های سپاه در شمال غرب و ارتش در غرب بلافاصله مستقر شد و ما آماده بودیم که اگر کوچک‌ترین حرکتی کنند، وارد عمل شویم، ولی اصلاً جرأت نکردند و ارتش و نیروی مردمی و اقتدار مرجعیت عراق سبب شد که داعش از بین برود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان با بیان این‌که ما اکنون از اقتدار بالایی برخوردار هستیم، تصریح کرد: نیرو‌های نظامی ما در سه سطح، زمینی، دریایی و هوایی از توان بسیار بالایی برخوردار هستند و تیپ‌های ما اگر بخواهند حرکت کنند، ظرف چند ساعت تجهیزات و مهمات را سوار خودرو‌های خود کرده و در منطقه‌ای که تعیین‌شده مستقر می‌شوند.

وی عنوان کرد: لشکر ۸۴ لرستان در دوران دفاع مقدس با اقتدار و شجاعت در میدان بود، به نحوی که هیچ‌وقت خطش سقوط نکرد و اگر اختلالی پیش می‌آمد ظرف ۲ یا سه روز، خطش ترمیم می‌شد.

این مسئول با اشاره به نقش مؤثر لشکر ۸۴ در عملیات‌هایی مانند «فتح‌المبین» و «محرم»، اظهار داشت: هرجا که عملیاتی صورت می‌گرفت، لشکر ۵۷ و لشکر ۸۴، اولین یگان‌هایی بودند که وارد عمل می‌شدند و خط را می‌شکستند.

دریکوند گفت: کشوری که موشک‌های نقطه‌زن و موشک پدافند هوایی بسازد قدرتمند است و آن زمان گذشت که هواپیمایی از مرز جمهوری اسلامی عبور کند؛ چرا که ما کوچک‌ترین پرنده‌های پهپادی که از مرز وارد شود را می‌زنیم و هواپیمایی که وارد مرز ما نشده باشد نیز باید زده شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان گفت: پیشکسوتان ما هر زمان مسئله ایجاد می‌شود، بلافاصله اعلام آمادگی می‌کنند و بیشتر نفراتی که رفتند در سوریه جنگیدند، همین پیشکسوتان بودند.

وی با اشاره به تعداد بالای رزمندگان پیشکسوت در کشور و استان لرستان، گفت: این رزمندگان بودند که انقلاب را حفظ کردند و الآن هم نیرو‌های سپاه و ارتش در مرز‌های بلوچستان مستقر هستند و حفاظت از مرز‌ها را برعهده دارند.

دریکوند گفت: اگر الآن دشمن به صورت نیابتی با ما وارد جنگ شده است، نشان از قدرت بالای جمهوری اسلامی ایران دارد که دشمنان مستقیم نمی‌توانند با ما وارد جنگ شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار