هشدار عجیب غربی‌ها به حکومت سوریه بر سر ادلب

غربی‌ها طوری رفتار می‌کنند و حرف می‌زنند گویی که ادلب استانی اجنبی خارج از سوریه است. آنها در حالی از حکومت و ارتش سوریه می‌خواهند که از این استان عقب‌نشینی کنند که قوانین بین‌المللی همگی اذعان دارند که حکومت سوریه حق حکمرانی بر آن را دارد.
کد خبر: ۳۰۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰ - 11September 2018

هشدار عجیب غربی ها به حکومت سوریه بر سر ادلببه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، از عجایب اظهار نظرهای سیاسی متحدان غربی به رهبری آمریکاست که به رهبران سوریه از آن چه «جنگ نظام سوریه بر ادلب» می نامند، هشدار می دهند! گویی که استان ادلب سوریه، که دستکم 1/5 میلیون شهروند سوری دارد، و هیچ جای بحثی برای سوری بودن آن توسط هیچ مورخی حتی قبل از این که به عنوان استان توصیف شود، وجود ندارد و هیچ کشوری هم تا به حال نسبت به آن مطالبه ای نداشته است و شهروندان آن هم خود را اهل هیچ جایی جز سوریه نمی دانند، سوری نیست. غربی ها طوری رفتار می کنند و حرف می زنند گویی که ادلب استانی اجنبی خارج از سوریه است. آنها در حالی از حکومت و ارتش سوریه می خواهند که از این استان عقب نشینی کنند که قوانین بین المللی همگی اذعان دارند که حکومت سوریه حق حکمرانی بر آن را دارد!

این دیگر از دروغ و بهتان گذشته است، به مرز بلاهت رسیده که این گونه سخن می گویند و نسبت به آینده ادلب هشدار می دهند. بر این هشدارهای بی معنا و ابلهانه دروغ هایی که هر روز توسط رسانه های چند ملیتی جهانی مخابره می شود را نیز بیفزایید، غریب است، استانی که دهه ها حتی با گذر زمان بر سوری بودن آن و جزئی از میهن سوریه بودن آن شک و شبهه ای نبوده، اکنون آن را منطقه ای بی طرف می خوانند! 

دروغ دیگری را هم بیفزایید، پیمان غربی از این می ترسد که جنگی که بر این شهر توسط حکومت سوریه می نامد جان شهروندان ادلب را تهدید کند! گویی که شهروندان سوری همگی پیش از این محل اهتمام و توجه این پیمان بوده اند. پیمانی که خود باندهای تروریستی را ایجاد کرد و آنها را آموزش داد و اسلحه در اختیارشان گذاشت و سخاوتمندانه پول به آنها داد، بعد دستشان را باز گذاشت تا علیه شهروندان عادی سوری وارد عمل شوند و سرشان را ببرند و آنها را بکشند و آتششان بزنند و سنگسارشان کنند و شلاق بزنند و به زنانشان تجاوز کنند و بازارهای جنسی در عصر قرن بیست و یکم راه بیندازند! بعد هم اگر شکستی متوجه هر کدام از این گروه های تروریستی شد، آنها را به ادلب فرستاد و خندق مانندی دور این منطقه کشید تا آخرین پناهگاه آنها باشد، بله، پیمان غربی تلاش می کند از آنها حمایت و آنها را حفظ کند، برای این که در برابر آنها مطابق با دستورالعمل امریکا مسئولیت دیگری وجود دارد!

و اما کلید دیگری برای فهم چنین مواضعی وجود دارد، و آن منافع اسرائیل است. پیمان غربی همیشه و در همه جا در خدمت اسرائیل بوده است، این پیمان همواره تلاش کرده مناطق هم مرز اسرائیل با سوریه را از هر گونه خطر و تهدیدی پاکسازی کند، و نیروهایی که وابسته به کشورهای دشمن اسرائیل بوده است را از خاک آن دور کند، مناطق آتش بس به سود اسرائیل ایجاد کند، و سلاح تروریست ها را به خدمت بگیرد، و چه الآن و چه در آینده علیه هر نظام حاکم دیگری استفاده کند و آنها را وادار کند تا در برابر شرایط اسرائیل تسلیم شوند، و تروریست ها را وادار کند که اسرائیل را از هر گونه جهاد فی سبیل الله کاملا استثنا بدانند! حتی یکی از رهبران تروریست ها به افرادش فتوا داد حتی اگر لازم شد برای کاستن از شدت حملات اسرائیل به غزه هم نباید کاری انجام دهند برای این که خداوند دستور نداده قبل از مبارزه با مرتدها و منافقین با اسرائیل بجنگند!!

منبع: دیپلماسی ایرانی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار