مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان خبر داد؛

استقرار موکب استان لرستان در شهر «سامرا» همزمان با ایام اربعین

حجت‌الاسلام «سید حسین طباطبایی» گفت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان امسال موکب پیاده‌روی اربعین را در شهر «سامرا» برپا خواهد کرد که به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین، تنها موکب لرستانی‌ها در شهر «سامرا» مستقر خواهد بود.
کد خبر: ۳۰۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ - 12September 2018

کمک هایی مردمی را برای برپایی مراسم پیاده روی اربعین جمع آوری می کنیم/موکب پیاده روی اربعین استان لرستان درشهر سامرا مستقر شده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، حجت‎الاسلام «سید محمد طباطبایی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، در جمع خبرنگاران، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، درباره فعالیت این اداره‌کل در مراسم اربعین امسال، اظهار داشت: مردم ولایت‌مدار و پیرو اهل بیت (ع) استان لرستان، همواره در کمک کردن به برگزاری مراسم اربعین پیشگام بوده‌اند.

وی گفت: به صورت هدفمند، کار جمع‌آوری کمک‌های مردمی را برای برگزاری مراسم اربعین آغاز کرده و برای دریافت کمک‌های مردمی اعلام آمادگی کرده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: امسال این اداره‌کل، موکب پیاده‌روی اربعین را در شهر سامرا برپا خواهد کرد.

طباطبایی با بیان این‌که چند استان در برپایی این موکب عزاداری اربعین همکاری خواهند داشت، عنوان کرد: به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین، تنها موکب لرستانی‌ها در شهر سامرا خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت خادمان افتخاری در موکب اربعین تصریح کرد: این موکب فعالیت خود را در این شهر آغاز کرده است و ۷۵ خادم افتخاری زن و مرد نیز به‌منظور ارائه خدمات به زائران در این موکب حضور دارند.

طباطبایی با اشاره به نقش روحانیون و مبلغان در روایت‌گری حوادث عاشورا، خاطرنشان کرد: در ایام اربعین، تعدادی روحانی و بسیجی را همراه کاروان‌های اعزامی به شهر‌های نجف و کربلا می‌فرستییم تا به‌عنوان مداح و روایت‌گر در کاروان‌ها فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار