تشکیل کارگروه مشترک حفظ آثار دفاع مقدس و میراث فرهنگی استان سمنان

کارگروه مشترک ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و میراث فرهنگی استان سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ - 11September 2018

تشکیل کارگروه مشترک میراث فرهنگی و گردشگری استان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، در کارگروه مشترک معاونین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم، فرصتی مناسبی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: آن‌چه باعث پیروزی و اقتدار ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و تداوم این انقلاب شد، وحدت و همدلی، روحیه انقلابی و جهادی، ایمان به خدا، ایثار و گذشت، پیروی از امام و ولایت بود.

سلامی تصریح کرد: جنگ ما در دوران دفاع مقدس جنگ نظامی بود، ولی جنگ امروز، جنگ اقتصادی و روانی است و دشمن از تمام امکانات خود برای ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند و مهم‌ترین وظیفه ما انتقال دستاورد‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های آینده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان قرار گرفتن مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان در مسیر پرتردد تهران - مشهد و زائران امام رضا (ع) را یک فرصت ویژه برشمرد و افزود: این مرکز فرهنگی فرصت مناسبی برای معرفی و نشان دادن آرمان‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس است و می‌توان زمینه‌های حضور گردشگران داخلی و خارجی را در استان فراهم کرد.

در ادامه این کارگروه، هر یک از معاونین ۲ مجموعه در خصوص مشارکت در برنامه‌هایی چون چاپ کتاب گردشگری و آثار فرهنگی آزادگان استان، جمع‌وری اسناد و خاطرات رزمندگان میراث فرهنگی در دفاع مقدس، تدوین عملکرد میراث فرهنگی در دوران دفاع مقدس، برگزاری فعالیت‌های فرهنگی در مناسبت‌های دفاع مقدس و سالروز عملیات‌ها برای کارکنان، برگزاری دوره آموزشی معارف دفاع مقدس برای کارکنان و... بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار