مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان:

دانشگاه‌ بهترین مکان برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: بهترین مکانی که می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس را برای جوانان تبیین و تدوین ‌کنیم دانشگاه است.
کد خبر: ۳۰۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ - 11September 2018

به گزارش دفاع پرس از گرگان، سرهنگ «مسعود جمشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان با «علیرضا منصوری» رئیس دانشکده دخترانه مائده گرگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار سرهنگ «مسعود جمشیدی» ضمن تشکر و قدردانی از عنایت رئیس دانشکده مائده در جهت همکاری و مشارکت در برگزاری همایش تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس، اظهار داشت: این نوع همکاری نشان از تعهد و وابستگی مجموعه دانشگاه به ارزشهای والای هشت سال دفاع مقدس دارد.

دانشگاه‌ بهترین مکان برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است

وی با تاکید بر تقویت کمی و کیفی وضعیت ارائه ۲ واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس در این دانشگاه افزود: بهترین مکانی که می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس را برای جوانان تبیین و تدوین ‌کنیم دانشگاه است و با توجه به اینکه دانشجویان این دانشگاه از دختران هستند لذا در راستای اشاعه نقش زنان در دفاع مقدس و الگوسازی این قشر در بین دختران امروز و مادران فردا جامعه با هدف جلوگیری از برخی ناهنجاری های موجود در جامعه می توانیم بهره برداری اجتماعی لازم را ببریم.

جمشیدی گفت: در مجموعه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدش ظرفیت‌ها و گنجینه‌های معنوی بزرگی از جمله کتب و اسناد دفاع مقدس وجود دارد و مجموعه دانشگاه می‌تواند نهایت بهره‌برداری از این موارد را در راستای احیا تدوین و تبیین فرهنگ دفاع مقدس در دانشجویان داشته باشد و همچنین از ظرفیت دانشجویان دانشگاه نیز می‌توانیم در راستای جمع‌آوری آثار، اسناد و مدارک دفاع مقدس از بین خانواده‌ها و جامعه استفاده کنیم.

در ادامه «منصوری» رئیس دانشکده دخترانه مائده گرگان گفت: پرداختن به فرهنگ عاشورای حسینی در شرایط کنونی جامعه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و با توجه به هجمه‌های خارجی و داخلی امروز در کشور، انجام کارهای فرهنگی در سرلوحه کاری مجموعه دانشگاه قرار دارد و در همین راستا نهایت همکاری و تعامل در راستای انجام امورات فرهنگی مرتبط با ایثار و شهادت را با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها