مشاور فرمانده ناجا مطرح کرد:

آموزه های دینی و اخلاقی در پیشگیری از جرایم مؤثر است

مشاور فرمانده ناجا در جمع فرماندهان، معاونان و رؤسای پلیس استان یزد گفت: آموزه های دینی، اخلاقی و مهارتهای رفتاری در پیشگیری از جرایم و کنترل مجرمان می تواند کارساز باشد.
کد خبر: ۳۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷ - 11October 2014

آموزه های دینی و اخلاقی در پیشگیری از جرایم مؤثر است

به گزارش دفاع پرس، سردار "بهرام نوروزی"  مشاور فرمانده ناجا امروز در جمع مسئولان پلیس استان یزد ضمن تبریک دهه ولایت و هفته ناجا به آیه ای از قرآن کریم اشاره کرد و افزود: خداوند صحت و سلامتی را به ما انسان ها داده تا بتوانیم به مخلوقاتش خدمت کنیم لیکن باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که پرداخت زکات سلامتی که خدمت به خلق می باشد از واجبات است.
 
وی بحث آموزش نیروها در عملیات های پلیسی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: نباید "بنای" عملیات های پلیسی را روی احساسات بگذاریم بلکه باید با طرح و برنامه ریزی صحیح اقدام کنیم، همچنین فرماندهان قبل از انجام ماموریت ها آموزش کارکنان را مد نظر داشته باشند.
 
سردار نوروزی خواستار توجه بیشتر به گلوگاه های ایست و بازرسی شد و افزود: شیوه های اطلاعاتی و شگردهای پلیسی مد نظر کارکنان ایست و بازرسی باشد؛ کنترل دقیق "رندوم" و دقت در رندوم از لحاظ عملیات روانی که در این نوع کنترل وجود دارد بسیار پیشگیرانه است.
 
وی خواستار حضور دیگر افراد و سازمان ها در بحث پیشگیری از جرایم شد و ادامه داد: مبحث آموزش و حضور در بین شهروندان از دیگر مسائل مربوط به پیشگیری اجتماعی است.
 
مشاور فرمانده ناجا در موضوع راهور و موتورسواران متخلف خواستار انجام کار فرهنگی شد و تصریح کرد: باید انجام کار فرهنگی دراز مدت در سطح جامعه را توسعه دهیم و به صورت "رندومی" نتیجه آن را بررسی و ارزیابی کنیم چرا که اصل کار "پلیس راه" و "راهور" پیشگیری است و حضور فیزیکی پلیس می تواند پیشگیرانه باشد.
 
سردار بهرام نوروزی در پایان صحبت های خود ضمن تاکید برانجام کار اصلاح و تربیت برای مجرمان گفت: زمانی در کار اصلاح و تربیت مجرمان موثر هستیم که بدانیم مجرمی که از زندان بیرون رفت دیگر باز نخواهد گشت.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار