دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه:

«نفاق» نتیجه انحراف در دین و «مکتب اهل‌بیت» مانع سیطره استکبار بر جهان اسلام است

محمدجواد لاریجانی گفت: برای اینکه جریان نفاق در کشور کور شود، باید نسبت به انحراف در دین که پایه نفاق است حساس بود. شیعه پیرو مکتب اهل‌بیت است و برای جلوگیری از انحراف در دین باید بصیرت خود را که یکی از نیازهای اساسی مسلمین و به خصوص شیعیان است، افزایش دهد.
کد خبر: ۳۰۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ - 13September 2018

«نفاق» نتیجه انحراف در دین است/ «مکتب اهلبیت» مانع سیطره استکبار بر جهان اسلام استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، همزمان با فرارسیدن ماه محرم یادواره 27 شهید انفجار حرم مطهر حضرت رضا (ع) در عاشورای 1373، با عنوان «عاشورا در عاشورا» با حضور «محمدجواد لاریجانی» رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، «سید مرتضی بختیاری» قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، حجت­‌الاسلام و المسلمین «حسین معصومی» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و سردار سرتیپ دوم پاسدار «مجید حسن­‌زاده» جانشین فرمانده قرارگاه ثامن­‌الائمه (ع) نزسا و خانواده شهدای حرم و شهدای ترور امروز (پنجشنبه) در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد.

«محمدجواد لاریجانی» در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: حادثه دلخراش انفجار حرم حضرت ثامن‌­الحجج (ع) جنایت بسیار بزرگی بود که باید در طول سال­‌های گذشته تا به امروز، اسناد این واقعه به طور وسیع پیگیری می­‌شد و خاطره‌­اش در ایران اسلامی و دیگر بلاد زنده نگه داشته می­‌شد. هر چند اسناد این جنایت در سازمان ملل ثبت شده ولی حقش ادا نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت ولایت در زندگی فردی و اجتماعی با استناد به آیات قرآنی و روایات اسلامی افزود: «ولایت» مفهومی است که در سپهر عمل انسان قرار دارد. شرط قبولی نماز، روزه، حج و زکات که پایه‌­های اصلی اسلام هستند، پیروی از ولایت است.

لاریجانی در ادامه به بازخوانی تاریخ انقلاب پرداخت و خاطر نشان کرد: 40 سال پیش که انقلاب پیروز شد برداشت دشمنان این بود که انقلاب در مدت زمان کوتاهی افول خواهد کرد. استکبار بعد از گذشت چهار دهه به این نتیجه رسید که جمهوری اسلامی به قدرتی تبدیل شده است که سیاست­­‌های آنان را در منطقه ابتر کرده است.

رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: دشمنان برای مصاف با جمهوری اسلامی مجبور شد تا از پشت پرده بیرون بیاید؛ لذا پدیده‌­های جنایتکارنه‌­ای را علیه مسلمین سازماندهی کرد. در این هجمه، نوک حمله به سمت شیعیان بود؛ دلیلش هم این بود که آنها حب ولایت داشتند.

لاریجانی با بیان این مطلب که غرب به این نتیجه رسید بود که مسلمانان بدون مکتب اهلبیت هم دچار انحراف خواهند شد و هم اینکه استکبار موقعیت سیطره بر آنان را پیدا خواهد کرد؛ ابراز داشت: غرب متوجه شده بود که مانع او در سیطره بر جهان اسلام، مکتب اهلبیت است. مکتب اهلبیت این امتیاز را دارد که یک نظام مدنی معقول را در دنیای معاصر اداره کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: مردم بعضی ممالک اسلامی این سؤال را از خود دارند که چرا ما مثل مردم ایران دارای اقتدار و عزت نیستیم؟ مردم این کشورها هر چند از یک زندگی مدرن برخوردار هستند اما این به روز بودن زندگی اجتماعی، آنها را قانع نمی­‌کند. جوانان امروز بیدار دنیای اسلام، دیگر مدرنیته را نمی­‌خواهند آنها طالب عزت و عظمت هستند.

کارشناس مسائل قضایی و حقوقی با بیان اینکه توجه به مکتب اهلبت در چند قرن اخیر بی سابقه بوده؛ گفت: غرب با مکتب اهلبیت با تمام توان درگیر شده و نوک حمله‌­اش به سمت ایران است. توفیقات امروز «حزب الله» در لبنان و «انصار الله» در یمن بیانگر استراتژی و دکترین مقاومتی است که حضرت سیدالشهدا (ع) آن را پایه­‌گذاری کردند و امام راحل این استراتژی را زنده کردند.

وی افزود: دشمنان برای مقابله با مکتب اهلبیت از مکانیزم­‌هایی استفاده می­‌کنند که «تروریسم» یکی از این مکانیزم­‌هاست. تروریسم که امروز غرب آن را به استخدام گرفته بسیار رسوا است. خشونت بی مرز یکی از ویژگی­‌های تروریسم است. حادثه عصر عاشورای حرم رضوی دقیقاً پیامش این است که استکبار به نوکرانش گفته فلاش حمله­‌اشان، مکتب اهل‌بیت باشد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: نفاق نتیجه انحراف در دین و یک پدیده مهم در جهان اسلام است. غرب در حمله به منافع ما، دست به ترور 17 هزار نفر از مردم کشورمان زد. بخشی از این ترورها، توسط غربی­‌ها صورت گرفت و بخشی نیز از اهرم منافقین استفاده شد.

وی در پایان گفت: برای اینکه جریان نفاق در کشور کور شود، باید نسبت به انحراف در دین که پایه نفاق است حساس بود. شیعه پیرو مکتب اهلبیت، برای جلوگیری از انحراف در دین باید بصیرت خود را که یکی از نیازهای اساسی مسلمین و به خصوص شیعیان است، افزایش دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها