شاکری:

جبهه نیروهای انقلابی از نوگرایی در راستای آرمان‌های انقلاب حمایت می کنند

دبیرکل جمیعت جانبازان با بیان اینکه نیرو‌های انقلابی از نوگرایی استقبال می‌کنند، گفت: آنچه امروز در مشکلات اقتصادی مشاهده می‌شود آزمونی از امتحان بزرگ توانایی است که نشان داد دولت نتوانسته به وعده‌های خود عمل کند.
کد خبر: ۳۰۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲ - 14September 2018

جبهه نیروهای انقلابی از نوگرایی در راستای آرمان‌های انقلاب حمایت می کنندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با اشاره به موفقیت نسبی اصولگرایان در انتخابات سال گذشته اظهار داشت: تلاش جبهه مردمی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نشان داد با پشتکار و وحدت نیروهای مردمی و انقلابی می‌توان منجر به افزایش اقبال عمومی مردم و جذب آرای آنها شد.

وی، موفقیت اصولگرایان را منوط به این عوامل عنوان کرده و گفت: به نظر می‌رسد افزایش محبوبیت و اقبال به اصولگرایان در جامعه منوط به مقایسه برنامه‌های آنها با وعده‌های بر زمین مانده رئیس جمهور مستقر و حمایت از رئیس جمهور مستقر بنا به رهنمودهای مقام معظّم رهبری است که مسلماً باید توام با انصاف، عدالت، منطق و خرد باشد.

شاکری افزود: افزایش ارتباط تنگاتنگ با مردم و توجه مضاعف به مطالبات مردمی نیز از جمله ویژگی‌هایی است که اصولگرایان به آن الزام دارند. اگر جریان اصولگرایی به صورت هدفمند برنامه ای برای اداره کشور داشته باشند و در نقد رقیب و رئیس جمهور مستقر نیز منصف باشند که مردم گمان نکنند جنگ قدرت و ثروتی در میان است می‌توان به پیشرفت اصولگرایان و افزایش اقبال و توجه مردم به آنها امیدوار شد.

 وی خاطر نشان کرد: موضوع شایسته سالاری بحث مهم و ضروری است. یقیناً فردی که در جایگاه ریاست جمهوری قرار می‌گیرد باید به وظایف خود عمل کند. اگر نتواند به وعده هایش جامه عمل بپوشاند به معنای عدم توانایی وی در اداره کشور است. شاید آنچه امروز در مشکلات اقتصادی مشاهده می‌شود آزمونی از امتحان بزرگ توانایی است که نشان داد دولت نتوانسته به وعده های خود عمل کند.

عضو سابق شورای شهر با بیان اینکه تغییر برخی روش‌ها به نفع اصولگرایان و مردم است عنوان کرد: نواندیشی، نوگرایی وایده های تازه همواره در طول انقلاب مورد توجه مسئولان قرار داشته و اصولاً کسی از نواندیشی که در راستای منافع کشور باشد گریزان نیست.

شاکری افزود: اینکه اصولگرایان با جریانات حزبی روی کار آمدند و بعدها به صورت تشکیلات منسجم تری در خدمت اهداف انقلاب اسلامی قرار گرفتند ناشی از همان اندیشه نوگرایی است که در آخرین وضعیت خود منجر به أی شانزده میلیون نفر به این اندیشه شد. بی‌شک اعتماد مردم به آقای رئیسی در انتخابات سال گذشته حاصل کار جمعی به نام جبهه مردمی نیروهای انقلاب بود که با اصلاح برخی ساختارها توانست در مردم ایجاد اطمینان کند.

وی با بیان اینکه مؤلفه‌های نواصولگرایی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد عنوان کرد: موضوع گفتمان نواصولگرایی که از سوی آقای قالیباف عنوان شده از موضوعاتی است که مؤلفه‌ها و بندهای آن همچنان در هاله‌ای از ابهام است و موارد مورد نظر آن به صورت شفاف از سوی ایشان عنوان نشده است.

شاکری ادامه داد: این سؤال مطرح است که آیا در نواصولگرایی مورد نظر این جریان آیا مؤلفه های جدیدی وجود دارد که با سازوکارهای اصولگرایی متفاوت است؟  پیشنهادات و نظریات این گفتمان چیست وچه ره‌آوردی برای کشور و مردم به دنبال دارد؟ آیا می‌تواند منجر به افزایش ائتلاف اصولگریان وموفقیت آنها در عرصه خدمتگزاری به جامعه شود؟ بنده معتقدم این گفتمان به صورت شفاف بیان نشده و نقاط تاریک و گنگی دارد که باید از سوی نظریه پردازان آن به صورت شفاف تبیین شود.

فعّال سیاسی اصول‌گرا در پایان خواستار شفاف سازی راهکارها وشاخصه های نواصولگرایی شد و گفت: بی‌شک همه جبهه نیروهای انقلابی و جهادی از نوگرایی و آنچه که بتواند ارزش‌ها و آرمانهای متعالی انقلاب را که در خدمت به مردم و ارتقای رفاه و معیشت و فرهنگ دینی و معنوی متبلور می‌شود تقویت کند حمایت می‌کنند اما آنچه در این بین مهم است شفاف‌سازی و بیان نکاتی است که در این گفتمان به عنوان راه‌کار می‌تواند نقش سازنده ای در تقویت اعتماد مردم به جریان اصولگرایی و خدمتگزاری این جریان به آحاد جامعه داشته باشد، لذا تقاضا می‌شود ابعاد و ویژگی‌های گفتمان نواصولگرایی به صورت روشن تبیین شود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها