سردار ادیبی در نشست «شنبه‌های انقلاب» مطرح کرد؛

تربیت 100 هزار نیروی انقلابی در گردشگری متعالی راهیان نور

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: راهیان نور با 100 هزار نفر در قالب سه شبکه شامل جوانان 15 تا 35 ساله در پی کادرسازی برای انقلاب است.
کد خبر: ۳۰۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ - 15September 2018

تربیت 100 هزار نیروی انقلابی در گردشگری متعالی راهیان نور

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌‌پرس، بیست و دومین نشست «شنبه‌های انقلاب» با موضوع گردشگری، صبح امروز با حضور سردار «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور، «محمدحسین ایمانیان» رئیس انجمن گردشگری ایران و «سعید اوحدی» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حسینیه جماران برگزار شد.

ادیبی در این نشست با بیان اینکه راهیان نور به عنوان یکی از محورهای اصلی ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش خودش را ایفا می‌کند، اظهار داشت: راهیان نور در دوران دفاع مقدس به یک گونه‌ دیگری در کشور در جریان بود، یعنی همین که خانواده‌های شهدا و مسوولین در ایام دفاع مقدس برای کمک به جبهه‌ها در اردوگاه‌ها حضور پیدا می‌کردند.

وی افزود: پس از دفاع مقدس جوانان جویای معارف دفاع مقدس به سرزمین مجاهدت‌های دفاع مقدس رفتند و خودجوش کاروان‌هایی شکل گرفت و این جریان به عنوان یکی از جریانات جدی گردشگری خودش را نشان داد به طوری که راهیان نور محور گردشگری تعالی بخش در راستای بیان حوادث دفاع مقدس قرار گرفت و رشد مناسبی را طی کرد.

ادیبی راهیان نور را یک اتفاق بزرگ در عرصه گردشگری دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب از راهیان نور با عنوان «فناوری راهیان نور» یاد کردند چون این رویداد یک اتفاق بزرگ در عرصه گردشگری معنوی بود. برای تربیت جوانان مومن انقلابی و آشنا کردن مردم با مفاهیم دفاع مقدس بنیان‌هایی در مناطق عملیاتی و سرزمین نبرد ملت ایران گذاشته شد تا محلی برای انجام یک کار مثبت در حوزه گردشگری باشد که تاثیر بسیار زیادی بر روحیه جوانان و نوجوانان داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ما در سه حوزه اعزام، یادمان و اسکان اتفاقات بسیار خوبی را رقم زده‌ایم. راهیان نور از ابتدا در استان خوزستان استارت زده شد و در مقطع زمانی اسفندماه بود. افزایش حضور مردم در این مناطق با حضور گروه‌های خودجوش دامه پیدا کرد به گونه‌ای که این سفرها از یک استان و یک مقطع به هفت استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر و در پهنه دفاع مقدس با 58 یادمان موضوع محور، عملیات محور و شخص محور که شخصیت‌های بزرگ دفاع مقدس در آن به شهادت رسیده بودند، گسترش یافت تا به عنوان نقاط اصلی گردشگری راهیان نور تعیین شوند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور عنوان کرد: آخرین آمارها نشان می‌دهد که تا سال 1384 حدود 400 هزار نفر در راهیان نور حضور پیدا می‌کردند در حالی که براساس آمار دقیق و قطعی نزدیک به شش میلیون نفر در این مناطق در طول سال حضور پیدا می‌کنند و گستره راهیان نور به تمام سال افزایش یافته است. این آماز از همه اقشار مختلف مردم شامل کاروان‌های دانشجویی، دانش‌آموزی و اقشار مردم است که خودجوش و بعضا تحت حمایت سازمان‌ها در مناطق حضور می‌یابند.

سردار ادیبی افزود: در حوزه اسکان راهیان نور برای اینکه بستر حضور مردم را فراهم کنیم نیازمند زیرساخت‌هایی بودیم تا مردم بتوانند از امکانات و خدمات مناسبی بهره‌مند شوند. همه دست‌اندرکاران راهیان نور شامل نیروهای مسلح، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و دستگاه‌های دولتی بیش از 120 هزار شبمانی در محل یادمان‌های راهیان نور ایجاد شد.

وی تاکید کرد: پادگان‌ها و اردوگاه‌های دفاع مقدس به مراکزی برای استفاده مردم تبدیل شد. این کار یک کار وسیع و بزرگ بوده که به همت همه دستگاه‌ها انجام می‌شود. ما 11 قرارگاه راهیان نور در کشور داریم که اتفاقات بزرگی را رقم زده‌اند. مسوولیت در همه حوزه‌های راهیان نور، خدمات ایمنی، خدمات فرهنگی، بهداشت و درمان از جمله اتفاقاتی است که این قرارگاه‌ها ارائه می‌کنند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: راهیان نور با 100 هزار نفر نیرو در قالب سه شبکه، راویان با حدود 25 هزار راوی آموزش دیده، 60 هزار خادم دفاع مقدس شامل جوانان 15 تا 35 ساله که رویش‌های دفاع مقدس هستند و 15 هزار مبلغ دینی با انجام اقدامات فرهنگی برای مردم یک مدل تمام عیار از اتحاد مانند دفاع مقدس در بخش‌های مختلف را پوشش می‌دهد که بستری برای کادرسازی آینده انقلاب و کشور است.

سردار ادیبی بیانات رهبر معظم انقلاب در به‌کارگیری نیروهای بومی را اصول فعالیت‌های راهیان نور دانست و گفت: پرداختن به حوادث مختلف در استان‌های درگیر دفاع مقدس مورد توجه است که «سند ملی راهیان نور» به آن اشاره دارد. به عنوان مثال در استان‌های کردستان و آذربایجان مردم اهل سنت را به کار گرفته‌ایم. مردمی که با ایجاد سازمان پیشمرگان کرد مسلمان اتفاقات بزرگی را رقم زدند.

وی افزود: پرداختن به شخصیت‌های دوران دفاع مقدس مانند شهید حسن باقری، شهید مصطفی چمران و شهید بروجردی در مناطق راهیان نور مورد استقبال قشر وسیعی از جوانان قرار گرفته است. در راهیان نور جمعیت گسترده‌ای شامل جوانان می‌شود که می‌تواند ظرفیت عظیمی در گردشگری تعالی بخش باشد. جمع کثیری از زائرین راهیان نور با خودروی شخصی به این مناطق سفر می‌کنند که زمینه گسترش راهیان نور را فراهم خواهند کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها