برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۰۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۶ - 19September 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس امسال با ایام محرم، اظهار داشت: دفاع مقدس و انقلاب اسلامی زاییده نهضت عاشورا و مظهر خدمت و فداکاری بوده و این تقارن فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل‌های جدید است.

وی تاریخ دفاع مقدس را کلیدواژه تمام تاریخ ایران دانست و افزود: گرچه انقلاب اسلامی نقطه عطف تمام تحولات سیاسی و اجتماعی و دگرگونی‌ها است اما مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس بود که بانی تثبیت انقلاب اسلامی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هفته دفاع مقدس می‌تواند هویت‌ساز نسل امروز و فردای جامعه ما باشد، به برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال اشاره داشت و عنوان کرد: نمایش رژه و اقتدار نیروهای مسلح استان در روز 31 شهریورماه از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

آسمند بیان کرد: عملیات «ثامن‌الائمه» که یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس و شکست حصر آبادان است توسط تیپ 48 سپاه فتح استان در هفته دفاع مقدس شبیه‌سازی می‌شود.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های مختلف در طی این هفته خبر داد و گفت: یادمان شهدای گمنام بخش «پاتاوه» در هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود و یادمان‌های شهدای گمنام «مارگون»، «لنده» و «دهدشت» نیز در همین هفته و یا در هفته‌های بعد از آن به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برگزاری نشست‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی دفاع مقدس در ادارات استان و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال عنوان کرد.

آسمند ابراز کرد: سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس قبل از خطبه‌های نماز جمعه، همایش «زن و دفاع مقدس»، جشنواره شعر دفاع مقدس و جشنواره «رسانه و دفاع مقدس» از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس امسال برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در طول این هفته همچنین میزگردهای تلویزیونی و رادیویی با حضور پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در شبکه استانی «دنا» برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس و اماکن عمومی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی در سراسر استان، برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی جنگ و برگزاری نمایش خیابانی در پارک ساحلی با موضوع دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال نام برد.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

آسمند از برگزاری چندین یادواره شهدا در طی این هفته خبر داد و افزود: نقد و بررسی کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس و انتخاب بهترین کتاب از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: در این هفته همچنین از همسران جانبازان اعصاب و روان استان تجلیل و برنامه «کوی نیک‌نامان» توسط سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در مساجد برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به صدا درآمدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از سربازان نمونه و تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

وی همچنین از رونمایی 6 عنوان کتاب و چندین اپلیکیشن در حوزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: همایش روحانیون دفاع مقدس، تشکیل اجتماعات بسیجیان در حوزه سازمان‌ها و ادارات و برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها