کردستان در روز عاشورای حسینی رنگ ماتم به خود گرفت + تصاویر

همزمان با روز عاشورای حسینی و به یاد مظلومیت و غربت شهدای کربلا شهرستان های استان کردستان رنگ ماتم به خود گرفت.
کد خبر: ۳۰۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ - 20September 2018

به گزارش دفاع پرس از کردستان، مردم وفادار، مومن و همیشه در صحنه شهرستان های استان کردستان در روز عاشورای حسینی بار دیگر عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت به معرض نمایش گذاشتند و در سوگ مظلومیت حضرت حسین(ع)  به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

همچنین در شب عاشورای حسینی، مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه، میزبان ارادتمندان و عاشقانی بود که از نقاط دور و نزدیک خود را به مجالس عزای حسینی رسانده بودند تا نسبت به شهدای کربلا ادای احترام کنند.

 

عزادارانی که در روز عاشورای حسینی سربند یا زینب بر سر بستند

بسیاری از عزاداران حسینی که اغلب آنان را جوانان تشکیل می دادند، علاوه بر پوشیدن پیراهن های مشکی، سربندهایی نظیر یا ابالفضل العباس، یا قمر بنی هاسم و کلنا عباسک یازینب (س) را بر سر بسته و در مراسم حسینی حاضر شدند.

در مراسم عاشورای حسینی در جای جای استان کردستان، یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گرامی داشته و بر ادامه یافتن راه و مسیر شهدای این عرصه تأکید شد.

 

گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم در روز عاشورای حسینی

عزاداران حسینی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در مراسم عاشورای حسینی، مدافعان حرم را پرورش یافتگان مکتب عاشورا عنوان کردند که امنیت و عزت امروز ایران اسلامی مرهون خون مطهر شهدای مدافع حرم است.

حضور باشکوه نوجوانان و جوانان در مراسم عاشورای حسینی از ویژگی های بارز برنامه های عزاداری بود که نشان می داد که آینده سازان ایران اسلامی به چه میزان نسبت به علمدار کربلا عشق و ارادت دارند.

 

برپایی مراسم عزای حسینی توسط اهل سنت در کردستان

عشق و ارادت به علمدار کربلا و سیدالشهدا(ع) در برپایی ایستگاه های صلواتی نیز نشان داده شد و بسیاری از عاشقان مکتب سرخ حسینی با برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع چای، خرما، شیر و غیره از عزاداران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت پذیرایی می کردند.

عشق به امام حسین(ع) حد و مرز نمی شناسد و بسیاری از عاشقان علمدار کربلا در عاشورای حسینی با برپایی مراسم عزا، نسبت به مقام شامخ نوه عزیز پیامبر گرامی اسلام ادای احترام کردند.

بسیاری از مردم اهل سنت کردستان در شهرهای مختلف استان نیز در روز عاشورای حسینی در مراسم عزاداری شرکت کرده و عشق خود را به حضرت حسین(ع) نشان دادند.

حضور عزاداران حسینی در حسینه سنندج

حسینه سنندج نیز در شب عاشورای حسینی میزبان هزاران زائر و عزادار بود که از نقاط مختلف استان کردستان در این مکان حاضر شده و شور حسینی را ایجاد کردند.

برنامه سخنرانی و مداحی نیز در شب عاشورای حسینی در حسینه سنندج با حضور عزاداران و زائران برگزار شد.

برنامه های عزاداری و سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان های استان کردستان نظیر بیجار، قروه، سریش آباد، دهگلان، سنندج، دیواندره، کامیاران و غیره برگزار شد.

 

عزاداری حسینی توطئه های دشمن را خنثی می کند

ماموستا عبدالرحمان خدایی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: فرصت تاسوعا و عاشورای حسینی بهترین زمان برای انتقال مفاهیم قیام امام حسین(ع) است.

امام جمعه سنندج افزود: امام حسین(ع) در حادثه عاشورا یک دانشگاه تأسیس و مفاهیمی نظیر مقاومت، ایستادگی، شجاعت، صبر، ایمان، توکل، ظلم ستیزی، برائت و غیره را تدریس کرد.

ماموستا خدایی ادامه داد: عزاداری سید و سالار شهیدان باید همراه با افزایش درک و آگاهی باشد، به طوری که باید در کنار شور حسینی، شعور حسینی نیز ایجاد شود.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: خوشبختانه شاهد هستیم که هر ساله مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا پرشورتر از سال های گذشته برگزار می شود و این امر نشان دهنده دلبستگی مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی متذکر شد: عزاداری سید و سالار شهیدان موجب خنثی شدن بسیاری از توطئه ها و نقشه های دشمن در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره می شود واین یک ظرفیت بی نظیر برای مردم ایران و مسلمانان جهان است.

اقامه نماز از مهم ترین درس های عاشورا است

ماموستا اقبال بهمنی رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج نیز اظهار داشت: امام حسین(ع) در حادثه عاشورا اهمیت برپایی نماز را نشان داد و امروز پیروان آن حضرت باید به این نکته توجه کنند.

وی افزود: باید مفاهیم و درس های عاشورا در زندگی دوستان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت پیاده شود و هرگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

ماموستا بهمنی ادامه داد: باید مطالعه درباره فلسفه نهضت و قیام امام حسین(ع) به عنوان یک محور در دستور کار همه عزاداران و دوستداران حسینی باشد و در این راستا مبلغان دینی، مادحین، فرهنگیان، اساتید دانشگاه و نخبگان اجتماعی و مذهبی می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها