تکرار/ سردار شریف در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اشرار را در داخل خاک پاکستان تحت تعقیب قرار می‌دهیم

سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در جنوب شرق کشور گفت: اگر تحرکات اشراری که از کشور همجوار وارد ایران می‌شوند تکرار شود، تعقیب آن‌ها را حق قانونی خود می‌دانیم و این اقدام را نیز انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۳۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶ - 13October 2014

اشرار را در داخل خاک پاکستان تحت تعقیب قرار می‌دهیم

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به حمله تروریستهای مستقر در پاکستان به یک پاسگاه مرزی در سراوان اظهار داشت: برای مقابله با اقدامات اشرار در جنوب شرق کشور، اقداماتی در دو حوزه انجام میشود؛ یکی از این اقدامات عرصه دیپلماسی و مذاکرات وزارت امور خارجه است که بهصورت جدی قضایا را دنبال کرده و تلاش میکنند تا پاکستانیها به مسئولیت خود در حوزه مرزی عمل کنند.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه تروریستهایی که در خاک پاکستان مستقر هستند هیچ پایگاهی در داخل کشور و بین مردم، اقوام و گروههای ایرانی ندارند، افزود: عملیاتی که تروریستها انجام میدهند ارزش نظامی ندارد و صرفا برای ابراز وجود صورت میگیرد. تا زمانی که طرف پاکستانی نتواند مرز خود را کنترل کند ما بهصورت جسته و گریخته شاهد چنین حوادثی خواهیم بود.

وی با اشاره به اشراف اطلاعاتی سپاه و وظیفه این نهاد برای حفاظت از صدها کیلومتر از مرزهای شرقی کشور، درباره دیگر اقدامات صورت گرفته برای مقابله با اشرار گفت: همانطور که «سردار پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه اعلام کرده است، اگر تحرکات اشراری که از کشور همجوار وارد کشورمان میشوند تکرار شود، تعقیب آنها را حق قانونی خود میدانیم و این اقدام را نیز انجام میدهیم.

سردار شریف ادامه داد: پیش از این نیز تا جایی که رد پایی از اشرار در خاک پاکستان دیده میشد آنها را تحت تعقیب قرار میدادیم.

سخنگوی سپاه پاسداران تصریح کرد: ما انتظار داریم که پاکستانیها به وظایف مرزبانی خود توجه ویژهتری داشته باشند؛ چراکه تکرار اقدامات تروریستی که از مبدأ پاکستان علیه ایران صورت میگیرد میتواند مسئلهآفرین باشد. البته مقامات امنیتی و مرزبانی پاکستان به ما گفتهاند که همواره تلاش میکنند تا تروریستها را مهار و به امنیت منطقه کمک کنند.

وی تأکید کرد: با اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته تلاش کردهایم تا اقدامات تروریستهای مستقر در کشور همجوار ما متوقف شود و اگر هم اقدامی انجام دادند با شکست مواجه شوند و هیچ دستاوردی برایشان نداشته باشد؛ این موضوعی است که از زمان استقرار سپاه در مرزهای شرقی، تقریبا تحقق یافته است.

سردار شریف یادآور شد: تروریستها در حملهای که به پاسگاه سپاه داشتند با حجم وسیعی از نیروی انسانی و تجهیزات نظامی و مواد منفجره ورود پیدا کرده و دو هدف عمده را نیز اعلام کردند؛ یکی انهدام کامل پاسگاه و دیگری به اسارت گرفتن کادر مستقر در آن پاسگاه، تا بدینوسیله یک عملیات روانی رسانهای وسیع را نیز ایجاد کنند. اما علیرغم بهکارگیری همه توانشان به اهداف خود نرسیدند؛ در واقع استراتژی ما مبنی بر استقرار در مرزها و استحکام آنها نتیجهبخش بوده است.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: نکته مهم در این میان این است که استراتژی دفاع از قوم بلوچ یا دفاع از اهل سنت که گروهکها به بهانه آن توسط سرویسهای بیگانه بهوجود آمده بودند شکست خورده است.

وی با یادآوری اینکه شهدا و مجروحان حادثه اخیر تروریستی هم از طایفه بلوچ و هم از اهل سنت هستند، خاطرنشان کرد: سران طوایف، مولویهای منطقه و توده مردم، این تروریستها را بازیچه دست سازمانهای امنیتی بیگانه و مُشتی اشرار میدانند که برای اخاذی و باجگیری دست به اقدام میزنند، و مهمترین دستاورد حضور سپاه نیز اثبات همین مطلب بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار