پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس:

دفاع مقدس عاشورایی دیگر و احیاگر ارزش‌ها و آموزه‌های نهضت عاشوراست

استاندار خراسان رضوی در بخشی از پیام خود به مناسبت هفته دفاع مقدس آورده است: دفاع مقدس عاشورایی دیگر و پاسداشت این جهاد با دشمن احیاگر ارزش‌ها و آموزه‌های نهضت عاشورا اعم از آزادگی، ظلم ستیزی، عدالت خواهی است.
کد خبر: ۳۱۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ - 22September 2018

دفاع مقدس عاشورایی دیگر و احیاگر ارزش‌ها و آموزه‌های نهضت عاشوراستبه گزارش دفاع پرس از مشهد، «علی‌رضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، آورده است: رشادت‌ها و دلاوری‌های جوانان این سرزمین در طول هشت سال حماسه‌آفرینی الگویی کارآمد و عظیم از استکبارستیزی برای ملت‌های آزادی‌خواه جهان است.

وی بر شناخت صحیح و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به نسل حاضر تأکید و عنوان کرد: آغاز هفته دفاع مقدس یادآور زیباترین جلوه‌های جانفشانی و دلاوری‌های بهترین جوانان این خاک سرافراز است.

رشیدیان اظهار داشت: آن زمان که دشمنان خبیث و کوردل به مرزهای ایران هجوم آوردند جوانان و زنان و مردان غیور این سرزمین در کنار هم تابلویی زیبا از همدلی، ثابت قدم و ایثارگری و رشادت در دفاع از مام میهن، نظام و ارزش‌های دینی و انقلابی به تصویر کشیدند.

وی افزود: آنان با اتکال به خداوند، ایمانی محکم، عزمی راسخ و قلبی مطمئن در سایه رهبری‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) الگویی کارآمد و عظیم از استکبارستیزی و آزادخواهی و خوداتکایی به ملت‌های آزادیخواه جهان عرضه کردند.

وی با اشاره به همزمانی ایام محرم الحرام و عاشورا و تاسوعای حسینی (ع) با آغاز هفته دفاع مقدس عنوان کرد: دفاع مقدس احیاگر ارزش‌ها و آموزه‌های نهضت عاشورا اعم از آزادگی، ظلم ستیزی، عدالت خواهی است.

وی افزود: بی‌شک هشت سال دفاع مقدس و بازخوانی رشادت‌ها و دلاوری‌های مردان و زنان غیور این سرزمین در مسیر پاسداری از این مرز و بوم و آرمان‌های نظام وانقلاب میراثی است ماندگار وابدی برای بهره ‌گیری نسل‌های آینده وجوانان این مرز و بوم؛ راهی روشن و منور در جهت فهم رسیدن به خودباوری و تلاش در مسیر خودکفایی و ساختن آینده‌ای سرافراز و سربلند است.

وی عنوان کرد: این جنگ بیش از هر زمان چهره خبیث و بی‌رحم ابرقدرت‌های جهان را برای ملت بزرگ ایران آشکار کرد. خباثت و دشمنی که تا امروز هم تداوم یافته و در مقابل افزایش قدرت، اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی ایران بر این دشمنی ها نیز افزوده شده است.

وی ادامه داد: اتحاد و یکپارچگی ملت غیور ایران، تبعیت از ولایت فقیه در مقابل دسیسه‌های دشمنان، رسیدن به خودباوری و خودکفایی، اقتدار و سربلندی کشور در عرصه‌های گوناگون همه و همه از جمله دستاوردها و برکات عظیم و بی‌بدیل آن دوران است که امروز بیش از هر زمان به احیا و تقویت آن نیاز است و نقش بسیار سازنده‌ای در تداوم این مسیر و اهداف عالی انقلاب و ساختن ایرانی آباد دارد.

استاندار خراسان رضوی افزود: امروز دشمن از حربه دیگری یعنی تحریم اقتصادی مبتنی بر راهبرد فشار بر مردم و دامن زدن به اختلافات و نارضایتی‌ها برای به زانو درآوردن این ملت استفاده می‌کند باید بیش و پیش از همیشه اتحاد و انسجام را در درون جامعه اعم از مسئولان و مردم تقویت کنیم و برای بهبود کیفیت زندگی مردم به دور از مباحث حاشیه‌ای همت و تلاش نماییم.

وی ابراز داشت: در این میان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شناخت صحیح و انتقال آن به نسل‌های آینده محوری مهم در حفظ انسجام و اتحاد این کشور است بویژه که در شرایط حساس کنونی دسیسه‌های هر روز دشمنان و بدخواهان نظام در جهت انحراف نسل امروز از مسیر آرمان‌های نظام و انقلاب متمرکز است. بازخوانی و یادآوری مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های مردان و زنان این سرزمین در طول هشت سال حماسه‌آفرینی و بیان صحیح آن به نسل حاضر بسیار اهمیت می‌یابد.

وی ادامه داد: آنگونه که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه­ای هم تاکید کردند «ما هر چه برای دوره دفاع مقدس سرمایه‌گذاری و کار کنیم زیاد نیست چون ظرفیت هنری و ادبی کشور برای تبیین این دوره، گسترده، وسیع و عمیق است.» در واقع وظیفه سنگین و خطیر رهپویان این مسیر بویژه استادان، هنرمندان، نویسندگان، ایثارگران و خانواده شهدا در جهت شناخت صحیح و انتقال ارزش‌های آن حماسه‌آفرینی‌ها، به طور واضح و آشکار روشن است.

رشیدیان تصریح کرد: اینجانب به نمایندگی از دولت دوازدهم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و آغاز هفته دفاع مقدس و پاسداشت مجاهدت‌های شهدای گرانقدر، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های این عزیزان در استان خراسان رضوی، امیدوارم اینک که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید قرار داریم، دانش‌آموزان و دانشجویان ایران عزیز با تأسی و بهره‌گیری از رشادت‌ها و دلاوری های آن سنگرسازان بی‌سنگر و شناخت وظیفه عظیمی که در راه سربلندی و سازندگی ایران انقلابی بر عهده آنان است در سنگر مدرسه و دانشگاه، در مسیر اعتلای ملت و میهن اسلامی بیش از پیش کوشا باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار