نماینده ولی فقیه در لرستان:

توجه به قرآن و نماز در برنامه‌‌های آموزش و پرورش یک ضرورت است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در کنار علم آموزی باید به اخلاق و تربیت دینی هم توجه کنیم، زیرا هدف ما از تعلیم و یادگیری رسیدن به کمال بندگی خدای متعال است و قرآن وسیله‌ای برای رسیدن به این کمال و نماز اوج بندگی خدای متعال است؛ بنابراین توجه به قرآن و نماز در برنامه‌های آموزش و پرورش یک ضرورت است.
کد خبر: ۳۱۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ - 23September 2018

توجه به قرآن و نماز در برنامه های آموزش وپرورش یک ضرورت استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، آیت‌الله «سید‌احمد میر عمادی» نماینده ولی فقیه در استان لرستان امروز در مراسم نواخته شدن زنگ «مهر و مقاومت» که به مناسبت  بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در دبیرستان امیرکبیر شهرستان خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: معلمان افسرانی هستند که با تربیت نیروی انسانی توانمند دانش آموزان را هدایت و رهبری می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان عزیز آینده سازانی هستند که با کسب تعلیم و تربیت و تحصیل علم، آینده کشور را می‌سازند، گفت: پیشرفت و رشد هر کشوری به علم و دانش بستگی دارد و ارزش و اهمیت علم و دانش بر کسی پوشیده نیست مخصوصاً در دین مبین اسلام تأکید فراوانی بر علم آموزی شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه علم و دانش مایه سعادت  و کمال انسان است، افزود: علم سازنده تمدن ها و فرهنگ های بشری و سبب ترقی و پیشرفت جوامع است و هر کجا که پیشرفتی باشد، در سایه علم و دانش است.

میرعمادی با اشاره به اینکه در اسلام تعلیم در کنار تربیت معنا دارد و یادگیری به تنهایی راه گشا نیست، عنوان کرد: با علم اسلامی می توان با دشمن جنگید و اگر علم با تهذیب نفس همراه باشد، اسلحه‌ای برای دفاع و نیز مبارزه با جهل، نادانی و عقب ماندگی انسان است.

وی خاطرنشان کرد در نظام جمهوری اسلامی ایران آموزش و پرورش از جایگاه والایی برخوردار است و باید تلاش کنیم بیش از پیش به پیشرفت های علمی دسترسی پیدا کنیم چرا که پیشرفت‌‌های علمی سبب می‌شود، اقتدار و عزت داشته باشیم‌.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه مسئله قرآن و نماز باید در رأ س برنامه های آموزش و پرورش باشد، گفت: در کنار علم آموزی باید به اخلاق و تربیت دینی هم توجه کنیم زیرا هدف ما از تعلیم و یادگیری رسیدن به کمال بندگی خدای متعال است و قرآن وسیله ای برای رسیدن به این کمال و نماز اوج بندگی خدای متعال است، بنابراین توجه به قرآن و نماز در برنامه‌های آموزش و پرورش یک ضرورت است.

آیت الله میر عمادی  با اشاره به اینکه اگر علم  با توانمندی، خلاقیت و نوآوری آمیخته شود، زمینه اشتغال دانش آموزان را در آینده فراهم می‌کند، افزود: پرسشگری از خصوصیات دانش آموز فعال و نخبه است و دانش آموزی که ذهن فعالی داشته باشد، پرسشگر است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت والدین دانش آموزان در امر تربیت بسیار سازنده است و کمک شایانی به آموزش و پرورش با این است و والدین با حاضر شدن در تعیین سر‌نوشت فرزندان خودشان و حساس بودن نسبت به آینده آنها می‌توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار