استاندار لرستان:

مهارت آموزی را در مدارس باید تقویت کنیم

استاندار لرستان گفت: در مدارس باید مهارت آموزی را تقویت کنیم چرا که دانش با مهارت معنا و تحقق پیدا می‌کند.
کد خبر: ۳۱۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ - 23September 2018

در مدارس باید مهارت آموزی را تقویت کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «سید موسی خادمی» استاندار لرستان امروز در مراسم نواخته شدن زنگ «مهر و مقاومت» در آغاز سال‌ تحصیلی مهر ۹۷ که در دبیرستان امیرکبیر خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت  حادثه تروریستی اهواز در مراسم رژه نیروهای مسلح اظهار داشت: امروز روز به یادمانی و شروع بحث دانش و دانش آموزی در کشور است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و لزوم  توجه به حوزه آموزش و پرورش گفت: شعر «توانا بود هر که دانا بود، ز دانش دل پیر برنا بود» چند صد سال پیش در ادبیات ما رواج پیدا کرده و دنیا امروز به این حرف رسیده و شعاری را با عنوان «دانش قدرت است» را رواج می دهند.

خادمی با ذکر این مطلب که «توانا بود هر که دانا بود» هم جنبه فردی دارد و هم جنبه اجتماعی، افزود: هر انسانی که دانا و صاحب علم است، توانمند است لذا لفظ این شعر علاوه بر فرد به جوامع نیز برمی‌گردد، هر جامعه‌ای که دانایی را تقویت کند و به دانشمندان خودش اهمیت بدهد و علم تولید کند، آن جامعه، جامعه پیشرو خواهد شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه امروز بحث اقتصاد دانش بنیان و توسعه بر مبنای دانش حرف روز جهان است و ماهم باید در این زمینه تلاش کنیم، تصریح کرد: توجه به اقتصاد دانش بنیان از مدارس شروع می شود و ما باید در این مدارس به یادگیری روش‌های تولید علم، تحقیق و رفتن به مرز دانش بپردازیم.

وی خاطر‌نشان کرد: در این مدارس باید مهارت آموزی را تقویت کنیم چرا که دانش با مهارت معنا پیدا می کند وتحقق پیدا می کند واگردانش با مهارت آمیخته نشود وبه تولید انبوه و تجارت تبدیل نکنیم، فایده‌ای ندارد بنا‌بر‌این مهارت و مهارت آموزی و توانای انجام کار‌های فنی هم باید آموزش داده شود.

خادمی گفت: افزایش جامعه پذیری در دانش آموزان و آشنا کردن آنها با مسائل اجتماعی وا یجاد روح پرسشگری و مسئولیت اجتماعی برای اینکه دانش آموزان به این باور برسند که آینده ایران در دل این مدرسه‌ها رقم خواهد خورد دوران دانش آموزی این عزیزان ‌شب قدر‌های این ملت‌هاست.

استاندار لرستان با بیان اینکه نباید در هزینه کردن در آموزش و پرورش هراسی داشته باشیم، افزود: بنیاد و بنیان اصلی توسعه در آموزش و پرورش  است و بنا به فرموده مقام معظم رهبری هزینه در آموزش و پرورش، سرمایه گذاری است بر روی مهمترین داشته‌های هر انسانی چراکه به صورت فردی مهم‌ترین داشته هر انسانی فرزندان وی هستند و به صورت جمعی هم که نگاه کنیم مهمترین داشته‌های هر کشوری نیروی انسانی، جوانان و دانش آموزان آنها هستند.

امید‌وارم در تمام مدارس استان لرستان و مدارس کشور شروع خوبی داشته باشیم و امسال سالی پر کیفیت‌تر از سال‌های گذشته باشد و بتوانیم به اهدافی که در سند تحول بنیادین اشاره شده، نزدیکتر شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار