افزایش تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی

شهرک‌نشینان یک مسجد در جنوب نابلس را به آتش کشیدند

نیروهای اشغالگر صهیونیستی از ساعات اولیه بامداد امروز سه شنبه تدابیر شدیدی را برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی اتخاذ کرده و از ورود افراد زیر ۵۰ سال به داخل مسجد ممانعت می کنند.
کد خبر: ۳۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹ - 14October 2014

شهرک‌نشینان یک مسجد در جنوب نابلس را به آتش کشیدند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، نیروهای اشغالگر اسرائیلی از ورود افراد زیر 50 سال از جمله طلاب علوم و تعدادی از کارگران به داخل مسجدالاقصی ممانعت کردند.
 
این اقدامات صهیونیست ها در راستای زمینه سازی برای یورش جدید صهیونیست ها به مسجد الاقصی از سمت باب المغاربه صورت گرفت و این در حالی است که تنش در اطراف دروازه های مسجد وجود دارد و تعداد زیادی از نمازگزاران، طلاب علوم و کارکنان در اطراف دروازه های مسجد الاقصی تجمع کرده و نیروهای اسرائیلی زیادی نیز در مکان مستقر شده و موانع آهنی در خیابان ها و جاده های منتهی به مسجد الاقصی کار گذاشته اند تا کارت های شناسایی نمازگزاران را بازرسی نمایند.
 
مسجد الاقصی روز گذشته نیز شاهد تجاوزات زیاد از سوی نیروهای اشغالگری بود که برای تامین امنیت یورش «موشیه فیگلین» نایب رئیس کنست و ده ها شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی در این مکان مستقر شده بودند.
 
بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر روز گذشته پنجره های تاریخی مسجد قبلی (مصلای اصلی مسجد الاقصی ) را شکستند و با یورش به اتاق اذان، تمام محتویات داخل آن را بهم ریخته و برای چند ساعت برق مسجد الاقصی را قطع کردند و همچنین تعدادی از نمازگزاران را زخمی و یا بازداشت کردند.
 
این در حالی است که وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز گذشته به اقدام این رژیم برای بستن مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی تهدید کرد.
 
رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از «یتسحاق آهارونویچ» گزارش داد که هرگز در بستن حرم قدس شریف به روی مسلمانان آنگونه که روز گذشته به روی یهودیان بسته شد، تردید نخواهد کرد.
 
وی در عین حال گفت که پلیس قدس در این باره صاحب اختیار است.

شهرکنشینان صهیونیست یک مسجد در جنوب نابلس را به آتش کشیدند

همچنین،  «حمزه دیریه» عضو کمیته مقاومت در برابر شهرک سازی گفت که شهرک نشینان مسجد «ابو بکر الصدیق» واقع در بخش جنوبی شهرک عقربا در نابلس را به طور کامل به آتش کشیدند.
 
وی افزود : شهرک نشینان عبارت های نژادپرستانه در این منطقه نوشتند.

انتهای پیام/ک.ح

 
 
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار