یادداشت/ سیروس فتح‌اله

پشت پرده عملیات «کور» تروریست‌ها در اهواز

عملیات کور تروریست‌ها در مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز فقط برای مخدوش کردن اقتدار و وحدت نیروهای مسلح و ملت بود که این اقدام نه‌تنها اقتدار و وحدت بین ملت و نیروهای مسلح را تضعیف نکرد،‌ بلکه با رشادت‌هایی که نیروهای مسلح از خود نشان دادند،‌ این اقتدار و وحدت را مستحکم‌تر کرد.
کد خبر: ۳۱۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵ - 26September 2018

پشت پرده عملیات «کور» تروریست‌ها در اهوازگروه بین‌الملل دفاع پرس- سیروس فتح اله؛ سی و یک شهریورماه 59 برای ما ایرانی‌ها روز مهمی است؛ در چنین روزی رژیم بعث عراق با حمایت استکبار جهانی جنگی را علیه کشورمان که تازه از زیر بار ظلم رژیم منحوس پهلوی رهایی یافته بود، تحمیل کرد.
این جنگ هرچند برای انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران آسیب‌های زیادی می‌توانست وارد کند؛ اما تدابیر حضرت امام (ره) و جانفشانی‌های نیروهای مسلح و ملت عزیز کشورمان موجب شد این جنگ پایه و ستون انقلاب اسلامی را استحکام بخشد. بر همین اساس است که ما ایرانی‌ها این جنگ را دفاع مقدس می‌نامیم و سالروز آغاز آنرا گرامی می‌داریم.

هرسال اقتدار منحصر بفرد نیروهای مسلح کشورمان در سالروز تجاوز رژیم بعثی به نمایش گذاشته می‌شود، تا به دشمنان انقلاب اسلامی این پیام داده شود که اقتدار جمهوری اسلامی ایران اتفاقی نیست؛ چراکه این اقتدار ثمره مقاومت چندین ساله در برابر زورگویان و استکبار جهانی است.

این مراسم هر سال با اشراف اطلاعاتی کامل بدون اینکه کوچک‌ترین خدشه‌ای به آن وارد شود، در امنیت و آرامش خاصی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اما اقتدار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دوز عصبانیت استکبار جهانی را بالا برده است؛‌ پس دشمن نمی‌تواند از کنار این اقتدار به همین راحتی عبور کند و هر لحظه به فکر مخدوش کردن این اقتدار بوده و خواهد بود.

سی و یک شهریورماه سال جاری حادثه‌ای تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز رخ داد که کام هم‌وطنانمان را تلخ کرد. این اقدام تروریستی را تا حدودی می‌توان در راستای دسیسه برای مخدوش کردن اقتدار و امنیت کشورمان تعریف کرد؛ هر چند این اقدام تروریستی فاقد ارزش عملیاتی و اطلاعاتی بود و صرفا رفتار کور دشمن بود که در نهایت با فداکاری نیروهای مسلح با شکست همراه شد.

این رفتار وحشیانه و ضدمردمی تروریست‌ها صرفا برای تحت تاثیر قرار دادن وحدت و اقتدار کشورمان بود. واکنش‌هایی که بعد از این حادثه صورت کرفت،‌نشان می‌دهد که این اقدام کور تروریست‌ها نه‌تنها نتوانست بر وحدت و اقتدار ملت ایران و نیروهای مسلح خدشه‌ای وارد کند، بلکه موجب تحکیم این وحدت و اقتدار نیز شد.

برهمگان مثل روز روشن است که عاملان اقدام تروریستی در مراسم رژه اهواز از جانب برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس پشتیبانی می‌شوند. تروریست‌ها و حامیان آن‌ها بدانند که پاسخ سخت و تاریخی در انتظار آنهاست؛ چرا که مسئولان کشوری و لشکری جمهوری اسلامی ایران بارها صراحتا اعلام کرده‌اند که با برهم زنندگان امنیت به شدت برخورد خواهند کرد. حمله موشکی چند روز پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان یکی از پاسخ‌های دندان‌شکن جمهوری اسلامی ایران بود که نشان دهنده عزم جدی کشورمان در برخورد با برهم زنندگان امنیت بود.

ایران اسلامی 40 سال است که قربانی تروریسم است و در طول این سال‌ها ثابت کرده که در ریشه‌کن کردن تروریسم با تمام توان خود تلاش می‌کند.

با وجود اینکه خیل عظیمی از کشورها حادثه‌ مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز را اقدام تروریستی قلمداد می‌کنند؛ اما شبکه العربیه که شبکه رسمی عربستان سعودی است، آنرا حادثه تیراندازی می‌داند که این نشان دهنده پشتیبانی و رضایت آنها از این اقدام است. به آل سعود و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن توصیه می‌شود که دست از حمایت از تروریست‌ها بردارند و به کشورهایی که در مبارزه تروریسم با تمام توان تلاش می‌کنند،‌ مانع تراشی نکنند و منطقه غرب آسیا را بیش از این دچار بحران و آتش‌افروزی نکنند، چون آتش این بحران قطعا روزی دامن آن‌ها را نیز خواهد گرفت.

در پایان باید به دوگانگی رفتاری محافل رسانه‌ای و سیاسی بیگانگان که کوچک‌ترین اعتراضات مردمی را در ایران به بهانه حق مردم برجسته می‌کنند، اما در قبال کشتار مردم بیگناه توسط تروریست‌ها سکوت می‌کنند،باید اشاره کرد که آن‌ها باید نسبت به این دوگانگی رفتاری به افکار عمومی پاسخ بدهند و اعتراف کنند که عزمی برای از بین بردن تروریسم ندارند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار