فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام:

تروریست‌های حادثه اهواز دنباله رو ایدئولوژی آمریکا در چند تکه کردن ایران هستند

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام تروریست‌های حادثه اهواز و هم‌پیمانان‌‌شان را دنباله رو تفکر صدام و آمریکا در چند تکه کردن ایران برشمرد.
کد خبر: ۳۱۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ - 26September 2018

تروریست های حادثه اهواز دنباله رو ایدئولوژی آمریکا در چند تکه کردن ایران هستندبه گزارش دفاع پرس از ایلام، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه امیرامومنین (ع) امروز در همایش سفیران ایثار و شهادت که با حضور بانوان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر در مجتمع فرهنگی رفاهی لاله برگزار شد، اظهار داشت: بر روح پرفتوح زنان شاهد استان و شهدای حادثه تروریستی اهواز درود می‌فرستم و این واقعه را محکوم می‌کنم.

وی زنان را خالق حماسه در روزهای سخت وقوع انقلاب اسلامی دانست و افزود: آن ها دوشادوش مردان جنگیدند، به زندان افتادند، شکنجه شدند، تحت تعقیب قرار گرفتند و در کف خیابان ها گلوله خوردند؛ اما هرگز عقب‌نشینی نکردند و برگ زرینی از تاریخ کشورمان را با مجاهدت های خود آفریدند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نقش زینب‌وار بانوان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس را غیرقابل توصیف عنوان کرد و ادامه داد: مقاومت، شهادت و اسارت زنان و دختران این مرز و بوم رژیم بعث عراق را به عقب‌نشینی وادار کرد، این بانوان با فرستادن پدران، برادران، همسران و فرزندان خود به جبهه از یک سو و حل کردن مشکلات زندگی یا تامین مایحتاج خانواده از سوی دیگر نقش خود را غیرقابل انکار خلق کردند به گونه‌ای که نه عقب‌نشینی کردند، نه تسلیم شدند بلکه بار گران دردها و آمال را به دوش کشیدند.

سردار حسینی گفت: وقوع جنگ تحمیلی نه براساس عدم آگاهی ارتش و دولت وقت بعث بلکه با بررسی‌‌های کارشناسی و عملیاتی از وضع داخلی جمهوری اسلامی رخ داد، آن‌ها شکست نظام نوپای ایران را حتمی می‌دانستند چرا که حوادثی که حین و بعد از ظهور انقلاب اسلامی در ایران رخ داد هر کدام به تنهایی می توانستند نظام را ساقط کنند اما مردم با حفظ انسجام مانع از آسیب دیدن انقلاب شدند.

وی با تاکید بر این مطلب که از دست دادن جوانان انقلابی و مومن در جبهه هزینه‌‌ای گزاف برای آینده انقلاب تحمیل کرد، افزود: رژیم بعث عراق مناطقی مانند خرمشهر، اهواز، هویزه، سوسنگرد، میمک و اروند رود را بخشی از خاک خود می دانست و ادعای باز پس گیری این نقاط را داشت، آن‌ها با توسل به تزویر، جمهوری اسلامی ایران را خطری برای منطقه می‌دانستند و مدعی بودند ایران می خواهد انقلابش را با زور سرنیزه به کشورهای عربی تحمیل کند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام تصریح کرد: آن ها جزایر سه گانه ایران را متعلق به امت عربی اعلام می‌کردند و از کشورهای عرب منطقه می خواستند که هزینه جنگ را تامین کنند. آمریکا و 32 کشور دیگر به حمایت از صدام برخواستند و با تحریم ایران و تجهیز عراق به آخرین جنگ افزارهای روز دنیا عرصه را بر کشورمان تنگ کردند تا جایی که وزیر امور خارجه عراق به صراحت اعلام کرد ما قصد تقسیم کردن ایران به 6 کشور را داریم.

سردار حسینی تروریست‌های حادثه اهواز را دنباله رو تفکر صدام و آمریکا در چند تکه کردن ایران اعلام کرد و ادامه داد: می‌خواهند استان های عرب نشین و کردنشین را جدا کنند اما این یک خیال باطل بیش نیست چرا که تنوع اقوام و نقش آفرینی آن ها یکی از افتخارات کشورمان محسوب می شود.

وی به سخنان روسای اندیشکده های سیاسی آمریکا مبنی بر بی نتیجه بودن جنگ اقتصادی و روانی علیه ایران اشاره و تصریح کرد: آن‌ها در تلاش هستند که ظرفیت و امکانات ما را محدود اعلام کنند این در حالیست که اگر به مدت دو سال هیچ تولیدی نداشته باشیم باز هم ذخایر ارزی داریم، شعار امام خمینی ما می‌‌توانیم بود، بنابراین باید به جنگ روانی معاندین بی‌توجه باشیم؛ لذا با اتحاد مردم از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.

این مسئول اتحاد قوای سه گانه را لازمه گذر از این شرایط فعلی دانست و گفت: دولت باید کاستی ها را برطرف کند، مردم نیز از انبار کردن و خرید بیش از حد اقلام مصرفی پرهیز کنند.

اتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها