معاون وزیر دفاع:

نیروی دریایی ارتش توسط دریادار «حبیب‌الله سیاری» دگرگون شد

امیر دریادار «امیر رستگاری» با بیان این‌که امیر «حبیب‌الله سیاری» به معنای واقعی کلمه، ولایت‌مدار و نخبه است، گفت: وی نیروی دریایی را دگرگون کرد و زیرساخت‌های علمی پیشرفت تجهیزاتی این نیرو را انجام داد و امروز بیش از ۸۰ درصد تجهیزات نیروی دریایی بومی‌سازی شده است.
کد خبر: ۳۱۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ - 26September 2018

امیر»سیاری» به معنای واقعی کلمه، نخبه و ولایت مدار است/ نیروی دریایی کشور توسط دریادار «سیاری» دگرگون شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، امیر دریادار «امیر رستگاری» معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امروز (چهارشنبه) در مراسم نکوداشت و تقدیر از امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری»، اظهار داشت: به مدد جانفشانی‌ها، ایران اسلامی در نهایت اقتدار در منطقه‌ای پرآشوب می‌درخشد.

وی افزود: این‌گونه مراسم‌ها در جهت شناساندن نخبگان جامعه به جوانان بسیار مطلوب است و امیر «سیاری» به معنای واقعی کلمه ولایت‌مدار است.

معاون وزیر دفاع تصریح کرد: دل کندن از خلیج فارس برای نیروی دریایی سخت بود، اما ولایت‌مداری امیر «سیاری» باعث شد که نیروی دریایی به سمت آب‌های آزاد حرکت کند.

امیر «رستگاری» یادآور شد: نیروی دریایی را این فرمانده شجاع از نیروی دریایی ساحلی به نیروی دریایی اقیانوسی تبدیل کرد و توجه ویژه به کارخانه‌جات نیروی دریایی داشت که اولویت اول حوزه تجهیزاتی است.

وی افزود: این نوع نگاه یک حرکت بلندی آغاز شد که قبل از آن سالانه یک دریایی ۴۰ تا ۴۵ روزه برای کارورزی داشتیم، نیروی دریایی با پدیده دزدان دریایی در فاصله ۲۵۰۰ کیلومتری مواجه شد و نیروی دریایی باید وارد عمل می‌شد در حالی‌که چنین حرکتی تاکنون انجام نشده بود.

معاون وزیر دفاع تأکید کرد:، اما تلاش‌ها و خواسته‌های امیر «سیاری» اجرایی شد و ناوگان‌های نیروی دریایی نه تنها امنیت کشتی‌های ایرانی را تأمین کرد، بلکه گروگان‌های چینی دزدان دریایی را نیز رهایی بخشیدند.

امیر «رستگاری» ادامه داد: این حرکت یک بُعد دیپلماسی جهانی داشت که توان دریایی جمهوری اسلامی در اقیانوس اطلس چه‌قدر است.

وی افزود: اولین ناوشکن جمهوری اسلامی طی همان زمان فرماندهی امیر «سیاری» ساخته شد، زیردریایی، تعمیرات بزرگ و... به سرعت انجام و امروز بیش از ۸۰ درصد تجهیزات نیروی دریایی بومی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار