جشنواره ادبی دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

اختتامیه جشنواره ادبی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با نام «فصلی به رنگ عشق» در سه بخش شعر، داستان و خاطره برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ - 27September 2018

جشنواره ادبی دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شهرکرد، شامگاه چهارشنبه همزمان با گرامی داشت سی و هشتمین سالگرد هفته دفاع مقدس اختتامیه جشنواره ادبی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با نام «فصلی به رنگ عشق» با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان، خانواده معظم شهدا، مسئولین، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، شاعران و نویسندگان استان در شهرکرد برگزار شد.

ابراهیم رحیمی، دبیر جشنواره در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این جشنواره در سه بخش خاطراه نویسی، شعر و داستان دفاع مقدس با هدف اعتلای فرهنگ و ادبیات پایداری و دفاع مقدس برگزار و در مجوع 326 اثر شامل 88 اثر در حوزه داستان کوتاه دفاع مقدس،145 اثر در حوزه خاطرات دفاع مقدس و 93 اثر  در حوزه شعردفاع مقدس به دبیرخانه این جشنواره رسید.

وی افزود: هیئت داوران پس از داوری در دو مرحله در بخش داستان، میثم اسکندری مقام اول، مهناز نجفی چالشتری مقام دوم و خانم ها نجمه خسرو پور و سروناز عباسی زاده را به عنوان مقام سوم مشترک اعلام نمودند. همچنین در این بخش از داستان ­های نگین اسلامی، اکرم کیانی، عزت الله صدیقی و هادی احمدی نیز تقدیر به عمل آمد.

رحیمی گفت: در بخش خاطره نویسی از  آثار سید مجد الدین نوربخش، عباس پیکار، سید رحیم موسوی، بیژن کریمی، قنبر مولوی، حسن ایمانی، یوسف آقابزرگی، محمد تقی احمدی، یوسف سلیمی، احمد مرادی و زهرا ذوالفقاری تقدیر و هیئت داوران جشنواره آقایان وحید اسکندری، سید مرتضی هاشمی و مهدی طهماسبی دزکی را به عنوان منتخبین بخش شعر اعلام نمودند.

لازم به ذکر است در این جشنواره که با خوانش شعر، داستان و خاطره گویی رزمندگان  همراه بود، سرهنگ پاسدار «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و  «حجت الاسلام والمسلمسن نکونام»  نماینده محترم ولی فقیه در استان به ایراد سخن پرداختند.

در پایان نیز از سرکار خانم «روح انگیز رئیس حفیظ» فعال ادبی دفاع مقدس و «دیدار محمودی» فعال در زمینه موسیقی دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار