به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

کتاب‌های «سربلند» و «مربع‌های قرمز» به عربی ترجمه می‌شوند

کتاب‌های «مربع‌های قرمز» روایت‌گر خاطرات شفاهی حاج «حسین یکتا» از دوران کودکی تا پایان دفاع مقدس و «سربلند» روایت‌گر زندگی شهید مدافع حرم «محسن حججی» به‌مناسبت هفته دفاع مقدس توسط انتشارات «شهید کاظمی» به عربی ترجمه می‌شوند.
کد خبر: ۳۱۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ - 27September 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، انتشارات «شهید کاظمی» با بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی، با آثار خوب خود توانسته جای پایش را در ناشران انقلابی محکم کند.

مدتی است که این انتشارات به صورت جدی وارد عرصه ترجمه کتب خود در فضای بین‌الملل شده است و قبلا نیز چند اثر تحت عنوان مجموعه پنج جلدی «خانه عنکبوت» (با محوریت نفوذ در «موساد») «گواه میهن»، «تاریخ سیاه آل خلیفه»، «زفرات» و «عطش» را از عربی به فارسی ترجمه کرده بود و اخیرا نیز در حوزه ترجمه آثار خود به زبان عربی قدم نهاده و فعالیت چشم‌گیری داشته است.

کتاب «و نظم امرکم» ترجمه کتاب «کارباید تشکیلاتی باشد»، «هذا قائدی» ترجمه کتاب «ماه در آئینه»، «ابو وصال» ترجمه کتاب «شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان (ابو وصال)»، «ِالشهید العزیز» ترجمه کتاب «شهید مدافع حرم محمود رادمهر (شهید عزیز)» از جمله آثاری است که به تازگی ترجمه و در کشور‌های عربی عرضه شده است.

کتاب‌های دیگر نشر «شهید کاظمی» که به مناسبت هفته دفاع مقدس ترجمه آن‌ها آغاز شده است کتاب «مربع‌های قرمز» (خاطرات شفاهی حاج «حسین یکتا» از دوران کودکی تا پایان دفاع مقدس)، کتاب «سربلند» (روایت زندگی شهید مدافع حرم محسن حججی)، کتاب «چمروش» (خاطرات خلبان شهید مدافع حرم کمال شیرخانی) و کتاب «ملاصالح »(خاطرات شگفت انگیز مترجم اسرای ایران در عراق) است.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب‌ها می‌توانند از طریق سایت «من و کتاب» (manvaketab.ir) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱، کتاب را با پست رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها