شاکری در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد

مناسب سازی و ایمن سازی معابر مهمترین نیاز نابینایان در شهر

نماینده شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت روز جهانی عصای سفید اظهار داشت: مناسب سازی و ایمن سازی معابر مهمترین نیاز نابینایان در شهر است.
کد خبر: ۳۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱ - 15October 2014

مناسب سازی و ایمن سازی معابر مهمترین نیاز نابینایان در شهر

مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس،اظهار داشت: ما در جامعه خود با دو گروه از نابینایان مواجه هستیم که گروهی از آن ها به صورت ژنتیکی دچار این نقص بوده و عده ای دیگر به واسطه حوادث طبیعی و یا حضور در دفاع مقدس دچار نابینایی شدند.

شاکری افزود: ما باید در این خصوص دادخواستی را به مجامع بین المللی ارائه دهیم چرا که بسیاری از جانبازان ما به واسطه سلاح های شیمیایی رژیم بعثی عراق دچار چنین مشکلاتی شدند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از روز نخست که در شورا حضور داشتم جلساتی را با حضور معلولین و خاصه نابینایان برگزار کرده ایم، خاطرنشان کرد: در این جلسات از نابینایان خواسته شد تا کلیه مشکلات شهری خود را بدون هیچ محدودیتی بیان کنند و از همان روز اقدامات اولیه برای رفع مشکل آن ها صورت پذیرفت.

وی اذعان داشت: از جمله مسائلی که در شورای شهر مطرح شد، مبحث مناسب سازی و ایمن سازی معابر برای نابینایان بود که در این میان شهرداری نیز باید اقداماتی را جهت تسهیل شرایط آن ها ایجاد کند.

شاکری با بیان اینکه ستاد مناسب سازی از سال گذشته شکل گرفته است، گفت: باید در خصوص مناسب سازی شهر پیمانکارانی را که آشنا به مشکلات نابینایان هستند بکار بگماریم تا بتوانند مشکلات این قشر را در ساخت و ساز ها لحاظ کنند و در این رابطه با دوستانی از نهاد های مردم نهاد جلساتی را برگزار کرده ایم، ضمن اینکه نقش مردم نیز نباید نادیده گرفته شود و در ساخت مجتمع های مسکونی باید شرایط معلولین و نابینایان را نیز درک کنند و شهرداری نیز در دادن جواز باید نهایت دقت را صورت دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار