مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش:

شهدای خلبان، الگوی اسطوره‌های ایثار در جامعه هستند

امیر سرتیپ «حسین چیت فروش» گفت: روحیه خودباوری، تفکر بسیجی و اعتمادبه‌نفس در زمره ویژگی‌هایی بود که از شهدای خلبان، الگوی اسطوره‌های ایثار ساخته است.
کد خبر: ۳۱۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ - 28September 2018

به گزارش دفاع پرس از سمنان، امیر سرتیپ «حسین چیت فروش» مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم رونمایی از المان دو شهید خلبان دامغان ضمن بیان اینکه تکریم خانواده شهدا امری واجب در جامعه اسلامی است، تأکید کرد: این مهم امری واجب است که شهدا بر گردن ما نهادند؛ چراکه آن‌ها با انتخاب راهی مقدس، برای عزت و اقتدار مردم و نظام اسلامی پای به میدان بزرگ‌مردی گذاشتند.

وی تکریم خانواده شهدا را پاسداری از ایثار ایشان دانست و افزود: بیان خاطرات و رشادت‌های شهیدان به ما این نکته را یادآوری می‌کند که آرامش و اقتدار خود را مدیون شهدا هستیم و امروز باید این مطالب را برای نسل جوان نیز تبیین کنیم.

مشاور فرمانده نهاجا، خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شد و گفت: امروز دشمن به دنبال اشاعه فساد در جامعه است؛ لذا باید بیش از هرزمانی هوشیار باشیم.

امیر چیت فروش راه مقابله با هجمه دشمنان را ترویج فرهنگ شهادت در جامعه به‌خصوص نسل جوان دانست و گفت: ترویج فرهنگ شهدا و آشنایی بازندگی آنان در بین نسل جوان رسالتی مهم برای ادامه راه شهیدان است.

وی در ادامه یاد شهیدان خلبان را نیز گرامی داشت و افزود: در اوایل جنگ تحمیلی حدود ۴۰ فروند جنگنده دشمن به ما حمله کرد و اگر از همان روزهای نخست خلبانان ما این‌چنین مردانه ایستادگی نمی‌کردند وضعیت جنگ به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اگر رشادت خلبانان و اقدام سریع آنان نبود، دشمن به افتخارهای بسیاری دست پیدا می‌کرد، گفت: باید قدردان شهیدان نهاجا باشیم.

امیر چیت‌چیان درباره ویژگی‌های شهدای خلبان، گفت: روحیه خودباوری، تفکر بسیجی و اعتمادبه‌نفس در زمره ویژگی‌هایی بود که از شهدای خلبان، الگوی اسطوره‌های ایثار ساخته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار