حق‌شناس در مراسم رونمایی از سردیس شهید گاگیک طومانیان:

ایران هیچ‌گاه مقابل دشمنان کوتاه نخواهد آمد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دشمنان باید بدانند که امروز ایران بزرگترین منادی صلح است، گفت: دشمنان باید این را هم بدانند که ایران هیچ‌گاه در مقابل اشغال و کوچک شمردن نام سرزمینش کوتاه نخواهد آمد.
کد خبر: ۳۱۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ - 29September 2018

ایران هیچگاه در مقابل تحقیر دشمنان کوتاه نخواهد آمدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «محمد جواد حق‎شناس» رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ایران مهد فرهنگ و تمدن است، اظهار داشت: ایرانیان در طول تاریخ علی‌رغم سختی‌های زیاد تا به امروز توانسته اند نام بلند کشور خود را بیش از چند هزار سال همچنان زنده، پویا و تاثیرگذار نگه دارند.

وی ادامه داد: امروز بیش از 200 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل هستند، اما اگر‌ بخواهیم کشور‌هایی را که بیش از هزار سال ماندگار ماندند، نام‌ ببریم‌ تعداد این کشور‌ها کمتر از 10 کشور خواهد بود.

حق شناس افزود: ایران، چین، هند، مصر، یونان و ایتالیا جزء کشور‌هایی هستند که تاریخ چند هزار ساله دارند؛ ایران علی‌رغم اینکه در دوره‌های متفاوت با تهدیدات بسیار بزرگ و نابودگر روبه‌رو بوده است، همچنان نشان داده که در طوفان حوادث، مقاوم و استوار بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در طول تاریخ، کشورمان بیش از شش بار به اشغال بیگانگان درآمد، خاطرنشان کرد: ایران با وحدت، استواری و مقاومت همواره سربلند بوده و نشان داده که با وجود تمام ناملایمات، می‌تواند همچون سروی شکوهمند و استوار باقی بماند.

وی افزود: در جنگ تحمیلی، رژیم بعثی عراق به نمایندگی از قدرت‌های مستکبر به ایران حمله کرد و به خیال خودش فکر می‌کرد که ظرف یک ماه پیروز خواهد شد.

حق شناس ادامه داد: مردم به همراه ارتش و سپاه با تمام توان و قدرت در دفاع از سرزمین و نام ایران ایستادگی کردند و دشمن را شکست دادند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ارامنه با تقدیم‌  104 شهید در این دوران نشان دادند که نه‌تنها هیچ فاصله‌ای با خواهران و برادران مسلمان ندارند، بلکه در مواقعی به عنوان پیشگامان جنگ حضور داشتند، گفت: ارامنه نشان دادند که برای دفاع از میهن هیچ‌گاه مذهب، قومیت و زبان را ملاک قرار نمی‌دهند؛ بلکه همه در دفاع از یک هویت به صورت واحد عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ایران باید بدانند امروز ایران بزرگترین منادی صلح است، گفت: دشمنان این را هم باید بدانند که ایران هیچ‌گاه در مقابل اشغال و کوچک شمردن نام سرزمینش و تحقیر آن کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار