مدیر ادبیات و هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

دومین جشنواره منطقه‌ای «ترنم فتح» برگزار می‌شود

«اسماعیل محمدپور» گفت: دومین جشنواره منطقه‌ای «ترنم فتح» ویژه یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۱۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ - 29September 2018

دومین جشنواره منطقه ای «ترنم فتح » برگزار می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از گیلان، «اسماعیل محمدپور» مدیر ادبیات و هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان از برگزاری دومین جشنواره «ترنم فتح» خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره ویژه یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و با رویکرد معرفی ظرفیت‌های موزیک نظامی بر پایه فرهنگ و هنر اسلامی، انقلابی، ملی و کهن ایران زمین برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در ۲ بخش شامل اجرا‌های مسابقه و رقابتی و اجرا‌های عمومی تشکیل شده است که به‌صورت منطقه‌ای و کشوری برگزار خواهد شد.

محمدپور تصریح کرد: هدف از اجرای این جشنواره، تهیج و ایجاد روحیه سلحشوری در بین نظامیان و غیرنظامیان، شناسایی نخبگان و برترین‌های موزیک نظامی کشور در همه زمینه‌ها و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی گروه‌های موزیک نیرو‌های مسلح و تشکیل ارگستر سنفونیک نظامی جمهوری اسلامی ایران است.

 مدیر ادبیات و هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان ادامه داد: فرماندهان یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح استان گیلان جهت شرکت در این جشنواره می‌بایست یک قطعه از کار‌های خود را تا پایان مهرماه به دبیرخانه جشنواره استان ارسال کنند.

وی دبیرخانه دائمی جشنواره را در سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: دومین جشنواره منطقه‌ای «ترنم فتح» با حضور فرماندهان یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و به میزبانی استان مازندران تا پایان آبان‌ماه برگزار می‌شود.

محمدپور بیان کرد: یگان‌های نظامی در یک روز به رقابت خواهند پرداخت که برگزیده‌های اول تا سوم جشنواره منطقه‌ای جهت شرکت در مرحله کشوری به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شوند.

وی افزود: مرحله کشوری جشنواره «ترنم فتح» در ایام مبارک دهه فجر و همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور شرکت کنندگان برگزیده مناطق برگزار خواهد شد.

مدیر ادبیات و هنری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان ادامه داد: به یگان‌های برگزیده در مرحله منطقه‌ای لوح تقدیر و هدایای نقدی از سوی استان میزبان و سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس اهدا خواهد شد.

محمدپور گفت: تمامی یگان‌های موزیک شرکت کننده در مرحله‌های منطقه‌ای و کشوری علاوه بر سرود‌های انتخابی خود، موظف به اجرای سرود «چهل فجر شکوه» هستند که به‌مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی توسط سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها