دریادار سیاری:

امنیت ملی محصول اقتدار علمی نیروهای مسلح است

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر حرکت نیروهای مسلح بر مرزهای علم و دانش گفت: نیروی انسانی سالم و کارآمد می‌تواند امنیت ملی را در بستر پیشرفت‌های علمی ارتقا دهد.
کد خبر: ۳۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵ - 15October 2014

امنیت ملی محصول اقتدار علمی نیروهای مسلح است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیبالله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در همایش «سمپوزیوم لیزر در پزشکی نظامی» که در سالن همایش بیمارستان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: برای قدرتمند شدن باید به سمت دانشافزایی و علمگرایی حرکت کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری درخصوص حرکت بر مرزهای علم و دانش تصریح کرد: معظمله فرمودند "اگر میخواهید زیر بار ظلم و زور نروید باید همواره بر قدرت خود بیفزایید و مهمترین راه دستیابی به قدرت نظامی، حرکت به سوی علماندوزی و دانشافزایی است."

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: اگر امروز نیروی دریایی کشور بهعنوان یک قدرت دریایی با تجهیزات خود در دریاهای پرتلاطم حضوری امنیتآفرین و مقتدرانه دارد، این حضور بهواسطه علم و دانش و گرایش به تخصص که همان منشأ قدرت است، صورت میگیرد.

وی با بیان اینکه در بستر ناامن هیچ پیشرفت علمی محقق نخواهد شد، افزود: بی تردید تولید علم و دانش در بستر امنیت شکل میگیرد، اگر امنیت نباشد نمیتوان در عرصه علم و فنآوری پیشرفت کرد.

امیر سیاری در ادامه گفت: اگر امروز کشور ما از تعدی دشمن در امان است به علت حضور مقتدرانه نیروهای مسلح عالم و هوشمند است که در راستای حفظ و حراست از تمامیت ارضی و منافع ملی از هیچ تلاشی مضایقه نمیکنند.

وی همچنین سلامت جسمی و روحی نیروهای مسلح را دیگر عامل اقتدار نیروهای مسلح یک کشور عنوان کرد و گفت: برای داشتن نیروی مسلح توانمند نیاز به نیروی انسانی سالم و کارآمد هستیم که این نیرو بواسطه پیشرفت های علمی در عرصه پزشکی ایجاد می شود.

فرمانده نیروی دریایی با اشاره به اینکه ما باید با استفاده از علم و دانش، خود را در برابر تهدیدات دشمن آماده کنیم، به علم لیزر اشاره و خاطرنشان کرد: امروز از علم لیزر هم در بحث تخریب و تسلیحاتی استفاده میشود و هم در راستای درمان و پیشگیری، و ما باید متناسب با نیازهای خود در دو حوزه از این علم استفاده کنیم.
 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار