سردار نوریان در نشست خبری عنوان کرد؛

همکاری پلیس با دستگاه قضایی برای مقابله با مفسدان اقتصادی/ ویژه‌برنامه‌های ناجا در هفته نیروی انتظامی

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: با توجه به اختلالات اقتصادی، احتکار‌ها و سوء استفاده‌ها، پلیس بر این نقاط متمرکز شده است و در کنار دستگاه قضا، یاری‌گر دولت بوده تا امور اقتصادی را نظم دهد و این مشکلات برطرف شود.
کد خبر: ۳۱۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ - 30September 2018

آغاز نشست خبری سخنگوی ناجابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «احمد نوریان» معاون اجتماعی ناجا و سخنگوی نیروی انتظامی صبح امروز در اولین نشست خود با اصحاب رسانه با گرامی‌داشت یاد شهدای دفاع مقدس و ۱۳ هزار شهید نیروی انتظامی اظهار داشت: رسانه‌ها در طول سال‌های خدمت پلیس در کنار پلیس بوده و خدمات پلیس را به مردم انعکاس داده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: نظم و امنیت کار ویژه نیروی انتظامی و محصول تلاش پلیس خدمتگزار در جامعه است. امنیت از اولویت‌دار‌ترین خواسته‌های جامعه است و در نبودِ آن، چشم‌انداز خوبی برای پیشرفت نخواهیم داد.

سخنگوی نیروی انتظامی عنوان کرد: با توجه به مردم‌پایه بودن امنیت در ایران، ناجا با درک پیچیدگی‌ها و تقویت زیرساخت‌ها متناسب با تغییرات صورت گرفته، توانسته در حوزه امنیت به خوبی عمل کند.

سردار نوریان با بیان اینکه نگاه راهبردی مردم‌پایه بودن امنیت، رابطه خوبی بین پلیس و مردم بوده و نظرسنجی‌ها حاکی از رضایت مردم بوده است، افزود: پلیس بیشترین ارتباط را با مردم داشته و با توجه با مشکلات اخیر، صبورانه در کنار مردم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اختلالات اقتصادی، احتکار‌ها و سوء استفاده‌ها، پلیس بر این نقاط متمرکز شده است و در کنار دستگاه قضا، یاری‌گر دولت بوده تا امور اقتصادی را نظم دهد و این مشکلات برطرف شود.

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه «پلیس مقتدر، امین مردم» شعار هفته ناجا و بر گرفته از بیانات مقام معظم رهبری است، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید داشته‌اند که پلیس همواره باید در کنار مردم و با شیوه عمل خود، امانتداری، سلامت و اخلاق عملی، اطمینان و اعتماد را در دل مردم به وجود بیاورد.

بخشودگی جرایم رانندگی در هفته ناجا

سردار نوریان با اشاره به برنامه‌های ویژه ناجا برای مردم در هفته ناجا بیان کرد: افزایش ساعت کار مراکز خدمات‌رسانی، پلیس نظام وظیفه، تعویض پلاک، صدور گواهی عدم سوء پیشینه، صدور گذرنامه و گواهینامه، تسریع در رسیدگی به تخلفات وسایل نقلیه و ترخیص خودرو و موتور در پارکینگ‌ها که به دلایل بی انظباطی و ترافیکی توقیف شده بودند، راه اندازی سامانه مجازی اموال مسروقه مردم، ملاقات مردمی فرماندهان پلیس فتا در سراسر کشور، راه‌اندازی ۱۴ خدمت فناوری نوین در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها برای تسهیل کار مردم، راه اندازی سامانه پلیس پاسخگو در کلانتری‌ها، بخشودگی جریمه‌های ۲ برابر شده در هفته ناجا، ارائه خدمات مردم‌یاری توسط پزشکان ناجا برای مرزنشینان، توزیع بسته‌های حمایتی و افتتاح ۵ مرکز تشخیص مواد مخدر در استان‌ها از جمله برنامه‌ها ناجا برای هفته نیروی انتظامی است.

برنامه‌های رسانه ملی در هفته ناجا

وی افزود: رونمایی از چهار بازی پلیسی، سریال شش قسمتی دختر گمشده، سریال هفت قسمتی گشت پلیس ۲، تهیه مستند شهدای ناجا، پخش مستند یک روز با فرماندهان ناجا، حضور فرماندهان در برنامه‌های صدا و سیما، برپایی ۱۵۰ نمایشگاه در حوزه‌های آگاه‌سازی، آموزش‌های چهره به چهره در ۵۰۰ مسجد و مدرسه، فراخوان مرحله دوم فیلم ۱۱۰ ثانیه‌ای پیشگیری از اعتیاد و گردهمایی مددکاران که در کلانتری‌های سراسر کشور فعالیت می‌کنند، برنامه‌های معاونت اجتماعی ناجا در هفته نیروی انتظامی است.

سخنگوی ناجا در ادامه اظهار داشت: برای هر روز در هفته ناجا یک شعار انتخاب شده است؛ اولین روز که جمعه است «پلیس، جامعه ایمانی، ارزش‌های اسلامی، رأفت و مهربانی» رویکرد ارزشی ما در این شعار است. روز شنبه «پلیس، انضباط، اقتدار و امنیت پایدار»، روز یکشنبه «پلیس، حرفه‌گرایی، تخصص، کارآمدی»، روز دوشنبه «پلیس، آموزش همگانی، مشارکت عمومی، پیشگیری اجتماعی»، روز سه‌شنبه «پلیس، خدمتگزاری، پاسخگویی و امانتداری»، روز چهارشنبه «پلیس، دانش‌بنیانی، پژوهش‌محوری» و روز پنجشنبه «پلیس، حماسه حسینی، ولایت‌مداری، ایثار و شهادت» نام گذاری شده است.

سردار نوریان با اشاره به برنامه‌های شاخص پلیس در هفته ناجا افزود: ازجمله برنامه‌های شاخص این هفته، امسال نمایشگاه تجهیزات پلیس (ایپاس ۲۰۱۸) است که از فردا با شعار «امنیت، ایمنی، پشتوانه تولید داخلی» در مصلی تهران به مدت چهار روز برپا خواهد شد. در این نمایشگاه، لوازم و تجهیزات پلیسی و ایمنی ۲۰ کشور با پنج هزار محصول به نمایش گذاشته می‌شود و ۱۷ رده از پلیس‌های تخصصی، کار‌های خود را ارائه می‌دهند.

سخنرانی فرمانده ناجا و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه

وی ادامه داد: اولین روز هفته ناجا جمعه است و سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران سردار اشتری و در شهرستان‌ها فرماندهان انتظامی خواهند بود. راهپیمایی خانواده‌های کارکنان ناجا نیز روز جمعه برگزار خواهد شد.

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: شنبه در روز دوم هفته ناجا مراسم صبحگاه پلیس در سراسر کشور خواهد بود و همه رده‌ها در صبحگاه مشترک حضور خواهند داشت؛ در این روز طرح‌های نوآورانه به صورت ویدیوکنفرانس در سراسر کشور رونمایی خواهد شد.

افتتاح ۱۰۶ پروژه در سراسر کشور

سردار نوریان ادامه داد: روز یکشنبه و همزمان با سومین روز از هفته ناجا ۱۰۶ پروژه در سراسر کشور افتتاح خواهد شد که عمده این پروژه‌ها نیاز‌های رده‌های مختلف نیروی انتظامی سراسر کشور است.

وی گفت: دوشنبه از سامانه‌ها و تجهیزاتی که باید در مجموعه پلیس به کار گرفته شود، رونمایی خواهد شد؛ همچنین همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک با حضور رییس قوه مقننه، فرمانده ناجا، وزیر آموزش و پرورش، رییس پلیس راهور ناجا و با حضور دانش‌آموزان و بازرسان نامحسوس کنترل ترافیکی و دهیاران محله برگزار خواهد شد.

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: روز سه شنبه رونمایی از پروژه‌های فناوری و اطلاعات معاونت فاوا صورت خواهد گرفت.

دیدار سفرای کشورها با فرمانده ناجا/ تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره)

معاون اجتماعی ناجا خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه سفرا و کارداران سایر کشور‌ها با فرمانده ناجا دیدار خواهند داشت. همچنین در این روز حضور کارآگاهان سراسر کشور در همایش کارآگاهان پلیس آگاهی را خواهیم داشت.

سردار نوریان افزود: روز پنجشنبه تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و برگزاری مراسم یادبود قربانیان تصادفات رانندگی را خواهیم داشت.

وی در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص الکل‌های مسموم گفت: این پرونده در حال پیگیری است و در این خصوص تا کنون چند نفر دستگیر شده‌اند.

سخنگوی ناجا همچنین در خصوص حادثه وارمین و اینکه ۲ نفر به خودرو‌های مردم آسیب رساندند، عنوان کرد: این پرونده در حال بررسی است و اطلاعات تکمیلی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار