امیر کاویانی:

جوانان تیزی شمشیرهای ما در برابر دشمنان هستند/ حوادث تروریستی ما را از اهداف انقلاب دور نمی‌کند

معاون هماهنگ کننده نداجا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به خدمت سربازی، گفت: تیزی شمشیرهای ما همان جوانان هستند که در هر کجا که احساس تکلیف کنند، وارد صحنه می‌شوند.
کد خبر: ۳۱۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ - 30September 2018

جوانان تیزی شمشیرهای ما در برابر دشمن هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حمزه علی کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در همایش سربازان ولایت که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: ارتش در ابتدای شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی کمتر از ۵۰ درصد نیروی انسانی داشت؛ اما آنچه موجب شد که دشمن را در تهاجم اولیه ثابت نگهداریم تا به اهداف راهبردی خود دست پیدا نکند، حضور موثر سربازان و جوانان بود‌‌.

وی با تاکید بر بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه هر کس به کشور ما نگاه چپ کند با تیزی شمشیر مواجه می‌شود، افزود: تیزی شمشیرهای ما همان جوانان هستند که در هر کجا که احساس تکلیف کنند وارد صحنه می‌شوند.

دریادار کاویانی با اشاره به اینکه بدنه اصلی نیروهای مسلح کشور را امروز سربازان تشکیل می‌دهند، افزود: هر ساله ۲۰۰ هزار سرباز به بدنه نیروهای مسلح می‌پیوندند و این افراد تحت انجام تکلیف شرعی به دفاع از نظام اسلامی می‌پردازند.

وی افزود: ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و تقدیم بیش از ۴۰ هزار سرباز شهید خود بیانگر نقش ویژه جوانان در عرصه امنیت بخشی و دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی است.

معاون هماهنگ کننده نداجا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به خدمت سربازی، گفت: مسئولان تمام تلاش شان را می‌کنند تا بهترین شرایط برای حضور جوانان در نیروهای مسلح فراهم شود.

دریادار کاویانی ادامه داد: رهبر انقلاب تاکید داشتند تا در دوران سربازی بهترین شرایط برای حضور جوانان فراهم شود و این موضوع در سلسله مراتب فرماندهی با تاکید بر رفتار مناسب با سربازان باید مورد توجه قرار گیرد. در جمهوری اسلامی سربازی تکلیف است و عده‌ای برای ادای تکلیف به نیروهای مسلح می‌پیوندند.

وی یادآور شد: رهبر انقلاب در دوران سربازی بر موضوع مهارت‌آموزی نیز تاکید دارند و بر همین اساس قرارگاهی برای اشتغال سربازان در بدنه نیروهای مسلح شکل گرفته است که در ستاد ارتش هر شش ماه یک بار جلساتی را برای ارائه گزارش با حضور فرمانده سپاه، ناجا و وزارت دفاع برگزار می‌کنند. 

دریادار کاویانی خطاب به سربازان گفت: اعتقاد نیروهای مسلح این است که در آینده چرخ مملکت با دست توانای شما سربازان می‌چرخد، آنچه به عنوان اقتدار، سربلندی در جامعه جهانی می‌بینیم و اینکه رییس جمهور ما در سازمان ملل با اقتدار سخن می‌گوید و رییس جمهور کشور استکباری مورد تمسخر قرار می‌گیرد نتیجه ایثار و از جان گذشتگی جوانان از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است.

وی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز در رژه 31 شهریور گفت: حوادث تروریستی نباید ما را از اهداف انقلاب سرد و دور کند، دشمن همواره به سیاست‌های خصمانه خود ادامه می‌دهد و بر همین اساس حوادث مختلفی در دوره‌های گذشته در شهرهایی همچون اهواز، آبادان و خرمشهر رخ داده است؛ اما در هر یک از این حوادث ما سربلند میدان نبرد بوده‌ایم.

معاون هماهنگ کننده نداجا گفت: همه سربازان در نظام جمهوری اسلامی نمونه هستند و قدردانی از برخی از آنها فقط نمادین است. از نظر ما جوانانی که قبل و بعد از تحصیل تکلیف‌مدارانه خدمت و از حریم نماز در برابر توطئه‌ها دفاع می‌کنند، قابل تقدیر هستند. ما تا زمانی که ولایتمدار و به اهل بیت علیهم السلام توسل داشته باشیم پیروز صحنه نبرد خواهیم بود.

وی یادآور شد: ما به الگوی امام (ره) در طراحی انقلاب اعتقاد داریم و جوانانمان سرسختانه به دنبال تحقق اهداف بلند انقلاب هستند، ان شا الله سایه فرماندهی کل قوا بر سر ما مستدام باشد. امروز کشورهای همسایه با تبعیت از استقلال خواهی ما در برابر استکبار جهانی قد علم کردند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها