شیخ نعیم قاسم: با تجهیز و حمایت از ارتش لبنان موافقیم

معاون دبیر کل حزب الله تاکید کرد که این حزب با تجهیز و حمایت سیاسی و نظامی از ارتش لبنان برای مقابله با موج خطرات بر ضد لبنان موافق است.
کد خبر: ۳۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲ - 15October 2014

شیخ نعیم قاسم: با تجهیز و حمایت از ارتش لبنان موافقیم

به گزارش دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری المنار، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما امروز نیز به اراده مشترک بین ساختارهای ملت لبنان داریم که دولت را قبول کنند. ما باید در کشور به دنبال شرکای خود باشم و مبانی مشترک را استخراج کنیم و موارد اختلافی را باید در گفتگوها کنار بگذاریم و موضوعات را بررسی کنیم. اما اگر دنبال حل مسائل از خارج یا دستورات بین المللی باشیم این به معنای راکد ماندن ایجاد دولت در لبنان است.
 
کسی که به دنبال ترتیبات منطقهای باشد، باید سالها منتظر بماند، چرا که نیاز به زمان طولانی دارد و حل مسائل منطقه در کوتاه مدت ممکن نیست.
 
وی با اشاره به اینکه در حزب الله تصمیم ها به دست خود اعضا است، گفت که اتهام زنی ها و فحش و ناسزاها فتنه ایجاد می کند، نه راه حل. اگر صبح و شب نیز ما را به باد فحش و ناسزا بگیرند، ما جواب آنها را نمی دهیم، اما شبانه روز در مسیر درست حرکت می کنیم. حتی اگر گفتگو ممکن نباشد، لااقل ما از آن ها می خواهیم که اخلاقی رفتار کنند و واقعیت ها را بیان کنند و به ملت خود دروغ نگویند، چرا که روزی رسوا خواهند شد.
 
معاون دبیرکل حزب الله گزینه مقاومت را گزینه مردم و مایه شرافت لبنان دانست و تاکید کرد که تکیه کردن بر آمریکا و شورای امنیت حتی یک وجب از خاک لبنان را در 22 سال گذشته آزاد نکرده است، اما ما در اوج عزت و استقلال قرار داریم و اسرائیل برای هر حمله به حزب الهل هزاران محاسبه انجام می دهد و به برکت قدرت بازدارندگی ارتش و ملت و مقاومت از دست اندازی به لبنان ناتوان است.
 
شیخ نعیم قاسم ارتش را مایه امنیت لبنان خواند و از همه گروه ها خواست تا در کنار ارتش باشند. وی گفت: این ارتش بود که صیدا را نجات داد و طرابلس را حفظ کرد و الان حمایتهای لازم را انجام می دهد تا پدیده تکفیریها منتشر نشود. هر تساهلی در این زمینه خسارت های زیادی به بار می آورد و اسرائیل از آن استفاده می برد.
 
قاسم افزود: لبنان باید در برابر موج دو خطر اسرائیلی – تکفیری کاملا هوشیار باشد، چرا که هر کدام از این خطرات متمم یکدیگرند. با وجود اینکه اولویت همیشگی در مقابله با خطر اسرائیلی است، اما گروه دوم نیز وابسته به همین خطر است که بر حسب شرایط به ویترین تحولات منطقهای رفته است.

انتهای پیام/ک.ح
 

نظر شما
پربیننده ها