مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جامعه ورزشی

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: هر چه بیشتر شهدا به جامعه ورزشی معرفی شوند، فرهنگ ایثار و شهادت تأثیر خود را بر ورزشکاران و ورزش دوستان خواهد گذاشت و دیگر شاهد بعضی ناهنجاری­‌ها در محیط­‌های ورزشی نخواهیم بود.
کد خبر: ۳۱۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ - 02October 2018

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جامعه ورزشیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در راستای تکریم خانواده شهدا سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به همراه «فرزاد فتاحی» مدیرکل ورزش و جوانان این استان و حجت‌­الاسلام ­«سید هادی موسوی­‌پور» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه 3 مشهد امروز با حضور در منزل شهید «علی شکری» با خانواده وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در این دیدار اظهار داشت: یکی از افتخارات ورزش کشور ما این بود که در کنار دیگر اقشار، جوانان ورزشکار به فرمان حضرت امام خمینی لبیک گفتند و در میدان جنگ حضور یافتند و با نثار خون، خود برای همیشه تاریخ افتخاری بر افتخارات ورزش کشور افزودند.

فتاحی خاطرنشان کرد: امیدواریم در کنار فعالیت­‌های ورزشی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز در بین جامعه ورزشی بتوانیم اقدامات تأثیرگذاری را انجام دهیم. ورزشکاران امروز کشورمان باید این حقیقت را دریابند که اگر می‌­توانند به بازی­‌های آسیایی و یا جام جهانی راه پیدا کنند و افتخاراتی کسب و پرچم جمهوری اسلامی را برافراشته کنند؛ بخاطر رشادت‌­های جوانان و نوجوانانی است که در سنی که باید شور جوانی داشته باشند براساس وظیفه و تکلیف راهی جبهه­‌ها شدند و امنیت را برای این کشور به ارمغان آوردند.

سردار نجاتی نیز در ادامه این دیدار با اشاره به نقش تربیتی والدین شهدا گفت: شهدا به عنوان چشم ­و چراغ­‌های این کشور، در دامن پدران و مادرانی پرورش یافتند که باعث رسیدن این عزیزان به مقام کمال شد. ریشه اصلی کمال و ارتقا معنوی شهدا کانون خانواده و پدر و مادر بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس تصریح کرد: صدام در تجاوزش به ایران اسلامی آمده بود تا در یک هفته­ ایران را اشغال کند؛ اما جوانان با غیرت کشورمان با حضور در مناطق عملیاتی از مردم «مهران»، «دهلران»، «سوسنگرد» و «خرمشهر» و استا­ن­‌های مرزی ایران اسلامی دفاع کردند و نگذاشتند ارتش بعث عراق به نیت شومی که در سر داشت، برسد.

وی با بیان این مطلب که شهدا در معامله با خداوند تاجرانه معامله کردند و بهترین سود را از آن خود کردند؛ ابراز داشت: هر چه بیشتر شهدا به جامعه ورزشی معرفی شوند؛ فرهنگ ایثار و شهادت تأثیر خود را بر ورزشکاران و ورزش دوستان خواهد گذاشت و دیگر شاهد بعضی ناهنجاری‌­ها در محیط­‌های ورزشی نخواهیم بود.

نجاتی با تقدیر از اداره‌کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در برگزاری یادواره شهدای ورزشکار و شناسایی 400 شهید ورزشکار این استان، بر ثبت و ضبط خاطرات شهدای ورزشکار و بهره‌­برداری از آنها در قالب کتاب تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار