نخستین سامانه بومی تصویربرداری با انرژی دوگانه به بهره برداری رسید

آیین افتتاح و رونمایی سامانه بومی تصویربرداری کامیونی و کانتینری سیار با انرژی دوگانه با حضورسردار «قاسم تقی‌زاده» جانشین وزیر دفاع، به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۳۱۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ - 03October 2018

نخستین سامانه بومی تصویربرداری با انرژی دوگانه به بهره برداری رسیدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سامانه بومی تصویربرداری با انرژی دوگانه در راستای تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص تولید ملی و حمایت از تولید داخلی و در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به نام «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: بحمدالله امسال نیز همچون سال های گذشته با مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی متخصصان صنعت دفاعی و با استفاده از سرریز دانش ها و فناوری های دفاعی، شاهد بهره برداری و افتتاح دستاوردی دیگر در بحث مبارزه با قاچاق کالا و تسهیل نظارت و کنترل در حوزه حمل و نقل گسترده در مبادی ورودی کشور هستیم.

سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده با اشاره به پیشرفت روزافزون ایران اسلامی در تمامی عرصه ها به ویژه حوزه دفاعی و نظامی اظهار داشت: طراحی، ساخت، آزمایش و استانداردسازی این محصول از ابتدا تا انتها در داخل کشور صورت گرفته و با این تولید ملی جمهوری اسلامی ایران در شمار 6 کشوردارای تکنولوژی تصویربرداری با انرژی دوگانه به حساب می آید.

وی گفت: ارتقاء ضریب امنیتی توسط کنترل خودروها در هر نقطه از کشور به دلیل قابلیت سیار بودن این سامانه از ویژگی های خاص این دستاورد ملی است.

جانشین وزیر دفاع در تشریح مزایا و ویژگی های این سامانه تصریح کرد: صرفه جوئی 2میلیون دلاری ارزی در هر دستگاه، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای صدها نفر، سرعت بالای اسکن 120 خودرو در هر ساعت، اسکن توسط انرژی دوگانه و قابلیت راه اندازی دستگاه ها در کمتر از 10 دقیقه از ویژگی های منحصر فرد این سامانه بومی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه «تجهیز گمرکات کشور به سامانه پیشرفته بازرسی کامیون موجب کاهش قاچاق کالا می شود»، خاطر نشان کرد: در صورت به کارگیری این سامانه در گمرکات و مبادی ورودی و خروجی کشور علاوه بر کنترل دقیق، از ورود کالاهای قاچاق و ممنوعه و خروج کالاهای فاقد مجوز جلوگیری به عمل می آید.

سردار تقی زاده در پایان این اقدام را گام بلندی در حمایت از تولید ملی، صرفه جویی ارزی و ... ذکر کرد و گفت: متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع شعار «ما می توانیم» را محقق کرده اند و ان شاالله روند تکاملی و توسعه فناوری های پیشرفته دفاعی با صلابت در مجموعه های صنایع وزارت دفاع جریان دارد و روز به روز بر شتاب آن افزوده خواهد شد.

با توجه به توانایی های ایجاد شده در وزارت دفاع در ساخت این نوع دستگاه، تمام گمرکات کشور می توانند در آینده نزدیک به دستگاه کنترلی ایکس ری مجهز شوند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار