نویسنده و رزمنده دفاع مقدس مطرح کرد؛

مظلومیت شهدای روستایی استان کرمان/ شهدایی خاص که هر یک اگر بودند سرداران امروز نامیده می‌شدند

علی محمدی‌نصب گفت: شهدای روستایی استان کرمان از روستا‌های مختلف پا به عرصه دفاع مقدس گذاشتند و هریک با مشخصه‌ای خاص اما مظلوم و بی‌نام و نشان به شهادت رسیدند، ولی به دلیل شجاعت و امتیازات اخلاقی و شخصیتی خود ماندگار شدند.
کد خبر: ۳۱۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ - 10October 2018

شهدای روستایی استان کرمان مظلوم هستند/شهدایی خاص که هریک اگر بودند سرادران امروز نامیده می‌شدند در حال ویرایش 15 مهربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، جوانانی‌ برومند و شجاع که از اقصی نقاط کشور برای دفاع از مرزهای کشور اسلامی عازم جبهه ها شدند با هر سنی اعم از نوجوان و جوان و میانسال و پیر اما با همتی بلند، مردانه و جهادی دل از زمین و خانواده بریدند و رهسپار جبهه شدند تا مبادا دشمن به نوامیس این مرز و بوم دست پیدا کند.

در ادامه به معرفی کوتاه از چند شهید دفاع مقدس که از روستاهای استان کرمان به جبهه رفتند پرداخته‌ایم که جزییات بیشتر از زندگی این شهدا را طی روزهای آتی منتشر می‌کنیم. در این خصوص «علی محمدی نصب» نویسنده و رزمنده دوران دفاع مقدس در مورد برخی از شهدای روستایی دفاع مقدس از استان کرمان اطلاعاتی را به خبرنگار دفاع پرس ارائه داد که در ادامه می خوانید:

علی عرب 

شهید علی عرب از فرماندهان دوران دفاع مقدس و از منطقه هرمزآباد بود که به اقتدار و ایستادگی در برابر سختی‌ها شهره بود

علی قطب الدین

یکی از شهدای روستای بهرمان استان کرمان، یکی از کسانی بود که در کنار شهید زینعلی (معروف به بت‌شکن)، در اوان پیروزی انقلاب، مجسمه شاه را سرنگون کرد.

رسول نهویه

شهید رسول نهویه یکی از شهدای روستای جوادیه استان کرمان است، جوانی با لیاقت و شجاع که در کسوت جوشکاری مشغول بود. وی از رفقای صمیمی «سید حمید میر افضلی» بود که همراه «رضا عباس زاده» فرمانده گردان در عملیات «بدر» به شهادت رسید.

مهدی غلام‌رضایی

شهید مهدی غلام‌رضایی شهیدی از روستای دوغ آباد و هم‌محله ای «حاج علی محمدی» بود که همه زندگی وی با جنگ معنا شد. بسیار مظلوم و مخلص بود و در کربلای 1 به شهادت رسید.

محمد جعفریان

شهید محمد جعفریان اهل روستای نوق استان کرمان بود و به شهید مهربانی معروف است. روحانی که امام جماعت در جبهه بود. محمد خیلی با هوش و رشید بود، سوار موتورهای بزرگ شده و اسلحه به دست، رزمندگان روستاهای رفسنجان را آموزش نظامی می‌داد. آن قدر در جبهه بودن برای وی مهم بود که به مرخصی نمی‌رفت، هرچند به مقام جانشین گردان رسیده بود. وی در عملیات والفجر1 به شهادت رسید.

سید سعید پورجندقی

سید سعید پورجندقی اهل روستای خلیل آباد استان کرمان بود. وی مسئولیت تدارکات لشکر را عهده‌دار بود که در جبهه شهادت رسید.

علی میرزایی

شهید علی میرزایی شهیدی از روستای خلیل آباد استان کرمان بود؛ همیشه در حال  خنده و شادی بود خنده‌ای دلنشینی برلب داشت و به رزمندگان با این نوع رفتار و اخلاقش  روحیه می‌داد. در همه شرایط سخت این گونه رفتار می‌کرد. به خاطر همین رفتارش دوستانش با وی شوخی می‌کردند و می‌گفتند علی 45 روز خانه است و 15  روز جبهه.

شهید تازه همسرش را عقد کرده بود از هر فرصتی برای مرخصی استفاده می‌کرد و مرتب در حال رفت و آمد بود. این قدر در جبهه حضور داشت تا سرانجام در حالی که جانشین گردان غواص  والفجر8 بود، به شهادت رسید.

سید کاظم هاشمی

شهید سید کاظم هاشمی اهل روستای خلیل آباد استان کرمان بود. طوری وانمود می‌کرد که انگار اهل تهجد و شب زنده داری و نمازشب نیست، عارفی با اخلاص و خداشناس بود. بیشتر عمل می‌کرد تا این که حرف بزند. وی سرانجام در عملیات کربلای 5 زخمی و در بیمارستان نمازی اهواز شهید شد.

حسین شریف

شهید حسین شریف اهل روستای جعفرآباد استان کرمان بود، فردی شجاع و بسیار کار راه انداز بود. با توجه به مسئولیتی که در جبهه داشت، خیلی توجه می‌کرد که رزمندگان کم سن و سال و آنهایی که مشکلاتی را دارند، به خط مقدم نفرستد و خودش به جای همه در مناطق پرخطر و خط مقدم حضور پیدا کرد تا سرانجام در شلمچه شهید شد.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها