صالحی در آئین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه کتاب کرمان:

تولید سالانه 60 هزار عنوان کتاب در کشور/ رشد 17 درصدی چاپ کتاب در شش ماهه نخست سال جاری

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در شش ماهه آغازین سال 93 سی هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 17 درصد رشد را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳ - 16October 2014

تولید سالانه 60 هزار عنوان کتاب در کشور/ رشد 17 درصدی چاپ کتاب در شش ماهه نخست سال جاری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کرمان امروز در محوطه مصلای امام علی(ع) گشایش یافت.

در آئین افتتاحیه این نمایشگاه سید عباس صالحی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به تقارن بازگشایی نمایشگاه با سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان به دست عمال رژیم ستمشاهی؛ با گرامیداشت یاد شهدای این حادثه، گفت: بخشی از نهضت مدیون قیام و حرکت مردم کرمان به وسیله آیت الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی میباشد که امسال شصت و نهمین سالگرد رحلت ایشان را گرامی میداریم.

صالحی افزود: قیام ایشان مبدا قیام مشروطه بود و این اتفاقات و حوادث نشان میدهد استان کرمان در جریانات اجتماعی و انقلابی نقش اساسی داشته است.

وی در ادامه به حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره و اظهار داشت: در حوزه کتاب انصافا تحولات خوب و مثبتی را بعد از انقلاب شاهدیم که منجر به افزایش تولید کتاب شده است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد؛ خاطر نشان کرد: در شش ماهه آغازین سال 93 سی هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل؛ 17 درصد رشد را نشان میدهد.

وی ابراز نمود: در حال حاضر سالانه 60 هزار عنوان کتاب در کشور تولید میشود که در کنار آن نکات قابل تاملی نیز وجود دارد.

صالحی اظهار داشت: علیرغم افزایش تولید کتاب، متاسفانه کتابخوانی رشد پیدا نکرده که این مهم عوامل و دلائلی دارد و باید برطرف شود.

وی تصریح کرد: اگر به طور متوسط روزانه 15 دقیقه مطالعه کنیم؛ در سال می توان تعداد زیادی کتاب را مورد مطالعه قرار داد.

صالحی گفت: بهانه دوم گرانی کتاب است که امسال 14 درصد افزایش قیمت در کتاب را داشتیم و نکته بعد دسترسی به کتاب است که نمایشگاه کتاب، فرصتی برای این امر است.

استاندار کرمان: امیدوارم با برگزاری نمایشگاه کتاب، شاهد افزایش نرخ کتابخوانی در جامعه باشیم

در این آئین علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان نیز با درود به روح شهدای واقعه آتش سوزی مسجد جامع کرمان در سال 57 توسط عمال رژیم پهلوی؛ اظهار داشت: من در آن حادثه حضور داشتم و از سرسپردگان رژیم کتک خوردم.

وی افزود: مردم برای استقرار نظام جمهوری اسلامی بسیار هزینه کردند و ما باید تلاش کنیم پویایی نظام را به دنیا معرفی کنیم.

استاندار کرمان اظهار امیدواری کرد با برگزاری نمایشگاه کتاب؛ شاهد افزایش نرخ کتابخوانی در جامعه باشیم.

وی گفت: امروز دنیای اطلاعات و ارتباطات  است و ما هم باید در این زمینه رشد داشته باشیم.

رزم حسینی خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت همانند عرصه اقتصادی در عرصه فرهنگی نیز رونق ایجاد کند و کشور را در حوزه فرهنگ و اقتصاد قوی نماید.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان: 24 مهر نمادی از حضور روحانیت و مسجد در تاریخ انقلاب کشورمان است

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: 24 مهر ماه که مصادف با سالروز حادثه به آتش کشیدن مسجد جامع و کتاب قرآن در کرمان است؛ نمادی از حضور روحانیت و مسجد در تاریخ انقلاب کشورمان است.

وی افزود: مردم کرمان مایلند این روز در تقویم رسمی کشور ثبت شود که همین جا از معاون فرهنگی وزیر تقاضا داریم این درخواست را پیگیری نمایند.

فلاح اظهار داشت: نمایشگاه کتاب امسال با حضور بیش از 600ناشر با رشد 50درصد نسبت به سالهای قبل؛ با بیش از 100هزار عنوان کتاب در معرض بازدید مردم شریف کرمان قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه نمایشگاه فقط بستری برای عرضه کتاب نیست بلکه جشن روز کتاب و کتابخوانی است.

در این آئین از تمبر یادبود 24 مهر رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار