مسئول کانون خادمیاران خانواده شهدای استان مرکزی خبر داد؛

شناسایی 40 خادم حرم امام رضا (ع) از خانواده شهدای استان مرکزی

رضوان آهنگرانی گفت: این کانون نزدیک به سه ماه است که فعالیت خود را در استان مرکزی آغاز کرده است که در این مدت توانسته 40 خادم حرم امام رضا (ع) از میان خانواده شهدای استان مرکزی شناسایی کند.
کد خبر: ۳۱۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ - 05October 2018

شناسایی 40 خادم حرم امام رضا (ع) از خانواده شهدای استان مرکزیرضوان آهنگرانی همسر شهید حمید آسنجرانی و مسئول کانون خادمیاران خانواده شهدای استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی، با اشاره به فعالیت این کانون در استان مرکزی و اهداف آن اظهار داشت: این کانون فعالیت خود را از سه ماه قبل در استان مرکزی آغاز کرده و به دنبال این است که هر خانواده شهید در شهر خود خادم امام رضا (ع) و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

وی افزود: در این کانون تا کنون40 نفر از همسران و دختران و مادران شهداء به عنوان خادمین امام رضا (ع) شناسایی شدند و تا به امروز نیز چهار کانون دیگر در قالب طرح های مختلف زیر مجموعه خادمیاران خانواده شهداء مشغول فعالیت های فرهنگی هستند.

مسئول کانون خادمیاران خانواده شهدای استان مرکزی با اشاره به فعالیت کانون های مختلف گفت: کانون نسیم بهشت که زیر مجموعه خادمیاران خانواده شهداء در حال فعالیت است هدف آنها سرپرستی فرزندان ایتام توسط خانواده شهدای استان مرکزی است به این صورت که یک فرزند یتیم توسط یک خانواده شهید تحت پوشش قرار گرفته شده و به صورت ماهانه مبلغی به نیابت از شهید به حساب کودک مورد نظر در کمیته امداد واریز می شود که این هزینه از حقوق ماهیانه شهید کسر می گردد و میتواند برای آینده و یا مخارج روزانه کودک استفاده شود.

وی بیان کرد: در کانون مهدویت نیز طرح های مربوط به ترویج عفاف و حجاب دنبال شده و اعضای فعال در این کانون در مدارس و دانشگاه های استان مشغول امور فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب می شوند.

همسر شهید آسنجرانی خاطر نشان کرد: در کانون باقیات الصالحات نیز مبلغی به نیابت از شهید به صورت قرض الحسنه در صندوق مراکز امین و مساجد سپرده می شود که در قالب وام های قرض الحسنه به خانواده نیازمندان پرداخت می شود که ثواب آن به روح شهید مورد نظر می رسد.

وی مهم‌ترین اهداف تشکیل کانون خادم یاری خانواده شهدا را توجه بیشتر به خانواده معزز شهدا، ایجاد انسجام در فعالیت‌های اجتماعی آنها، ایجاد جاذبه‌های خادم‌یاری و استفاده از حضور این خانواده‌ها دانست و گفت:شبکه مردمی خادم یاران خانواده شهدا یکی از گروه‌های تخصصی خادم‌یاری تحت پوشش سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار