سردار اشتری در صبحگاه عمومی ناجا:

شناسایی محتکران و دستگیری اخلال‌گران اقتصادی/ دستگاه‌ها به وظیفه خود در قبال طرح‌های عفاف و حجاب عمل کنند

فرمانده ناجا گفت: طرح‌های عفاف و حجابی که به تصویب شورای عالی انقلاب اسلامی می‌رسد، باید توسط ۲۶ دستگاه اجرایی شود و دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه باید به نقش خود عمل کنند.
کد خبر: ۳۱۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶ - 06October 2018

شناسایی محتکران و دستگیری اخلال‌گران اقتصادی/ دستگاه‌ها به وظیفه خود در قبال طرح‌های عفاف و حجاب عمل کنندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا در دومین روز از هفته نیروی انتظامی در مراسم صبحگاه عمومی ناجا که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، با عرض تبریک هفته نیروی انتظامی به کارکنان ناجا و خانواده‌های آن‌ها اظهار داشت: هفته ناجا فرصتی برای ارتباط بیشتر با نخبگان و مردم و ارائه خدمات بیشتر به مردم است.

وی با بیان اینکه در این هفته می‌توانیم ارتباط بیشتری با مردم داشته باشیم، به تشریح شعار امسال هفته ناجا با عنوان «پلیس مقتدر، امین مردم» پرداخت و گفت: «اقتدار» در برابر قانون‌گریزان و کسانی که قانون و حقوق مردم را زیر پا می‌گذارند که با آن‌ها برخورد خواهد شد و «امین مردم» برای خدمت به مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نیروی انتظامی باید اقتدار توأم با رأفت داشته باشد، تاکید کرد: پلیس در کنار مردم و در برابر مخلان امنیت، محکم ایستاده است و مردم سرمایه‌های نیروی انتظامی هستند.

سردار اشتری ادامه داد: طبق نظرسنجی‌ها پلیس مورد اعتماد مردم است و امیدوارم با این همدلی که بین مردم و پلیس وجود دارد، بتوانیم به خوبی امنیت را برقرار کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه پلیس برای برقراری امنیت در جاده‌ها، شهر‌ها و مرز‌ها حضور دارد، گفت: دلیل اعتماد مردم به ناجا حضور فرزندان خودشان در تمامی نقاط کشور است. مردم این حس اعتماد به ناجا را به همین جهت دارند؛ چرا که هر روز با فرزندان خود در ناجا در ارتباط هستند.

فرمانده ناجا با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه با حضور جوانان انقلابی مشکلات برطرف خواهد شد، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، مشکلاتی وجود دارد، اما برای ما بن‌بست وجود ندارد.

سردار اشتری ادامه داد: در نیروی انتظامی هم مشکلاتی وجود دارد، اما بن‌بستی وجود ندارد و با حضور جوانان مؤمن، متدین و انقلابی تمامی مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته حوادثی همچون اعتراضات دی ماه ۹۶ به وجود آمد، گفت: امنیت مردم خط قرمز ناجا و نیرو‌های مسلح است و نیرو‌های ناجا با هوشمندی با تمامی مشکلات روبه‌رو و خوشبختانه سربلند شدند.

فرمانده ناجا تاکید کرد: در برقراری امنیت با هیچ‌کسی شوخی نداریم و در این راستا جان خود را فدا می‌کنیم.

سردار اشتری گفت: یکی از راهبرد‌های ما استفاده از فناوری‌های روز است که طی سال‌های گذشته ناجا توانسته به خوبی از این ظرفیت بهره ببرد و در کنار نیروی انسانی متدین و جهادی، تجهیزات به‌روز را استفاده کند. استفاده از تجهیزات به روز در ناجا یک اصل است.

وی با بیان اینکه رویکرد بعدی ناجا و نگاه ما به این است که هرچقدر که می‌توانیم قدرت پیشگیری را افزایش دهیم، افزود: پیشگیری از مشکلات اجتماعی و اینکه جرم و تحرکی رخ ندهد در اولویت ما قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: پیشگیری اجتماعی ناجا بر برخورد انتظامی اولویت دارد؛ زیرا آگاهی‌بخشی به مردم و ارتباط با مراکز دانشگاهی و آموزش و پرورش می‌تواند به کاهش جرم و پیشگیری از جرم کمک کند.

سردار اشتری با بیان اینکه افتخار ما به کسرت پرونده‌های ناجا نیست، گفت: برای ما روزی شیرین است که تخلفی رخ ندهد و می‌توانیم به این مرحله برسیم و باید همه با هم به سمت قانون‌گرایی و قانون‌مداری برویم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصول اسلامی اجرای قانون و تکیه بر قانون است، خاطرنشان کرد: باید همه مردم، سازمان‌ها و دستگاه‌ها به دنبال قانون‌گرایی باشند تا آرامش خاطر ایجاد شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه یکی از وظایف نیروی انتظامی حفظ و ارتقاء امنیت است، عنوان کرد: نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف امنیت اعم از امنیت مرزها، امنیت شهر‌ها، امنیت اخلاقی، امنیت اقتصادی، امنیت فرهنگی و امنیت اجتماعی حضور دارد.

سردار اشتری ادامه داد: پلیس در حوزه‌های مختلف حضور دارد و امروز که دشمن جنگ اقتصادی را علیه مردم ایران آغاز کرده است، در این عرصه هم ایفای نقش می‌کنیم.

وی گفت: در ماه‌های گذشته که در بازار و عرصه اقتصادی مشکلاتی وجود داشت با اشراف اطلاعاتی، اخلال‌گران اقتصادی، شناسایی و تحویل قانون شدند و عاملان بی نظمی بازار که این روز‌ها در تعیین ارزش ارز و سکه تاثیرگذار بودند، شناسایی شدند.

فرمانده ناجا افزود: کسانی که مایحتاج مردم را احتکار کرده بودند، شناسایی شدند و نیروی انتظامی در تمامی موارد بنا به ضرورت حضور خواهد داشت.

سردار اشتری همچنین با بیان اینکه طرح‌های عفاف و حجابی که به تصویب شورای عالی انقلاب اسلامی می‌رسد، باید توسط ۲۶ دستگاه اجرایی شود، تاکید کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه باید به نقش خود عمل کنند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها